تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 ماده غذایی که باید قبل از 40 سالگی بخورید

ارشناسان افزودن مقدار زیادی از مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره می شود به رژیم غذایی را عاملی در کمک به پیشگیری از مشکلات سلامت می دانند که احتمال مواجهه با آنها پس از 40 سالگی افزایش می یابد.

مواد غذایی مفید که باید قبل از 40 سالگی بخورید

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است. در شرایطی که سرطان و بیماری قلبی تا چند سال پیش ممکن بود برای شما نگرانی بزرگی محسوب نشوند، اما با عبور از مرز 40 سالگی خطر ابتلا به این بیماری ها نیز افزایش می یابد.

به گزارش "پریونشن"، خطر دیابت و سکته مغزی نیز با عبور از مرز 50 سالگی و 60 سالگی افزایش می یابند. از سوی دیگر، بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس، بیماری کرون، بیماری سلیاک، و ام اس، اگرچه همواره کشنده نیستند، اما می توانند مردم، به ویژه زنان، را از میانه عمر تحت تاثیر قرار دهند.

آهنگ کندتر سوخت و ساز و تغییرات هورمونی عوامل کلیدی برای بسیاری از این خطرات سلامت محسوب می شوند. اگر پس از عبور از 40 سالگی همچنان رژیم غذایی که در دهه دوم یا سوم زندگی برای شما کارآمد بوده است را دنبال کنید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. کارشناسان افزودن مقدار زیادی از مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره می شود به رژیم غذایی را عاملی در کمک به پیشگیری از مشکلات سلامت می دانند که احتمال مواجهه با آنها پس از 40 سالگی افزایش می یابد.

تمشک

افت سلامت روده و مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده روزانه فیبر 20 تا 30 گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

عدس

حبوبات سرشار از فیبر هستند. در این میان، هنگامی که موضوع میزان محتوای فیبر مطرح می شود، عدس و لپه از بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

کنسرو کدو تنبل

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است. بر همین اساس، مواد غذایی سرشار از این آنتی اکسیدان های قدرتمند باید به رژیم غذایی شما افزوده شوند. هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و همچنین سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی برای کاروتنوئیدها محسوب می شوند. اما هویج های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره های بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگی پخته

در کنار بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن نیز مبارزی قوی در برابر سرطان به نظر می رسد. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ - گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه ای قرمز - منابع خوبی برای لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می تواند کمک بیشتری به بدن در جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان مفید کند.

غلات جوانه زده

نمونه های جوانه زده غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی برای توکوترینول ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را کاهش دهد، محسوب می شوند.

گردو

مصرف اسیدهای چرب خوب می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را با افزایش سن در انسان کاهش دهد. اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری کمک کنند. مغزهای خوراکی و دانه های دیگر نیز منابع خوبی برای این اسیدهای چرب سالم هستند.

روغن زیتون

روغن های گیاهی یک منبع خوب دیگر برای اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی هستند. در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی برای این اسیدهای چرب هستند، اما روغن زیتون بهترین گزینه در این زمینه است.

آووکادو

مصرف چربی های سالم یکی از بهترین روش ها برای کنترل اشتها است و آووکادو منبع خوبی برای این درشت مغذی سرکوب کننده گرسنگی محسوب می شود.

ماهی سالمون

نتایج یک پژوهش نشان داد که دنبال کردن یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر مرگ به واسطه بیماری قلبی را تا 37 درصد کاهش دهد. ماهی یک از اجزا اصلی رژیم مدیترانه ای است و در شرایطی که بیشتر انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند، اما ماهی های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را برای سلامت قلب ارائه می کنند. از دیگر ماهی های چرب می توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلای دریاچه ای اشاره کرد.

کلم کیل

هنگامی که موضوع مواد مغذی سالم مطرح می شود، گزینه های کمی قدرت برابری با کلم کیل را دارند. کلم کیل سرشار از اسید آلفا لیپوئیک (ALA) است. این آنتی اکسیدان به بدن در تبدیل گلوکز به انرژی و زیر کنترل نگه داشتن سطوح قند خون کمک می کند. پژوهش های صورت گرفته ALA را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به دیابت، سکته مغزی، آب سیاه (گلوکوم) و بیماری های دیگر پیوند داده اند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : asriran.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 ماده غذایی که باید قبل از 40 سالگی بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..