تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهادهای اجتماعی مسئولان را نقد کنند

استاندار فارس در دیدار با اعضای انجمن صنفی کارگری خبرنگاران و عکاسان استان فارس به عنوان نخستین تشکل استان در این حوزه، اعتبارنامه فعالیت این تشکل را اعطا و توصیه هایی برای حرکت پویای این انجمن ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار "شمانیوز" از شیراز، محمدعلی افشانی در این دیدار تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد، از جمله انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان را ضروری دانست و گفت: این انجمن اول باید به‌دنبال رفع مشکلات خبرنگاران و عکاسان باشد بعد تلاش کند خود مشکل‌گشای جامعه شود.
وی بیان کرد: اگر خبرنگار مشکل‌داشته باشد، چگونه می‌تواند مشکل‌گشا شود، اگرچه تا انسانی درد نداشته باشد، درد را به‌خوبی نمی‌شناسد و نمی‌تواند انعکاس دهنده و درمانگر خوبی باشد.
او اظهار داشت: خبرنگاری فراتر از یک شغل و بلکه وظیفه‌ای انسانی و دینی است و خبرنگاران واقعی اصلاح‌گران و هدایت‌گران جامعه هستند.
وی بر لزوم توجه به جایگاه و شان انجمن به‌عنوان تشکلی مستقل تاکید و اضافه کرد: این خشت اول ساختمانی محسوب می‌شود که قرار است رفیع، استوار و محکم باشد.
او با یادآوری این که نیاز جامعه حاکمیت قانون است تاکید کرد :تا زمانیکه قانون حاکم باشد، قطعا جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد، کسانیکه برای جامعه دل می‌سوزانند، قبل از هر چیز باید به‌دنبال حاکمیت قانون باشند.
وی افزود: حاکمیت قانون ایستگاه نیست بلکه اولین گام برای حرکتی مستمر به سمت توسعه است، به سمت جامعه‌ای که برای مردم نشاط و امید را به ارمغان خواهد آورد.
وی با بیان اینکه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان نباید تحت هیچ عنوان در سیطره دولت و دستگاه‌های دولتی قرار گیرد، گفت: نباید نگران قدرتمندی نهادهای اجتماعی باشیم، اینکه نهادهایی وجود داشته باشند که بتوانند مسئولان را نقد کنند، زمینه‌ساز رشد خواهد بود، اگر افرادی که نقد می‌شوند با دقت به نقدها نگاه کنند، مسیر اصلاح خواهد شد.
او با انتقاد از پشت میز نشینانی که تنها کارشان دفاع از پست و میزشان است،‌ اظهار داشت: فلسفه وجودی تمام پست‌ها، پیگیری مشکلات مردم و حل آنها است؛ اگرنه هیچ پست و منصبی برای همیشه دوام نخواهد داشت.
افشانی با تصریح اینکه خبرنگار، روزنامه نگار و رسانه، هم هویت‌ساز و هم هویت‌زدا می‌تواند باشد، گفت: خبرنگاران می‌توانند و باید تربیت کنندگان جامعه باشند، مسئولیت‌پذیری را در جامعه نهادینه کرده و رواج دهند؛ وظیفه خبرنگار این نیست که امر و نهی کند؛ وظیفه خبرنگار آشناسازی تمام سطوح جامعه با حقوقشان است.
نماینده عالی دولت در فارس خطاب به اعضاء این تشکل گفت: من از شما درخواست می‌کنم که به عنوان شغل به خبرنگاری نگاه نکنید بلکه به‌عنوان یک وظیفه دینی و انسانی به آن بنگرید؛ قطعا با این نگاه، خبرنگاران اصلاح‌گران بزرگ جامعه خواهند بود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهادهای اجتماعی مسئولان را نقد کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..