تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیفون، منبع سوابق پزشکی کاربران خواهد شد

اپل در تلاش است تا با ایجاد یک سیستم متمرکز روی آیفون، این وسیله را به ابزاری جهت دسترسی و انتقال آسان تمام سوابق و اطلاعات پزشکی کاربران تبدیل کند.

به گفته‌ی CNBS، اپل در حال کار روی پروژه‌ای است که دسترسی به سوابق پزشکی کاربران را آسان‌تر از قبل می‌کند. ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند آیفون را به منبعی از سوابق بیماری، نتایج تست‌های آزمایشگاهی، نسخه‌های پزشکی، اطلاعات سلامت و توصیه‌های پزشک کاربر تبدیل کنند. به‌این‌ترتیب، دیگر لازم نیست برای پیدا کردن نتیجه‌ی یک آزمایش خاص و فرستادن آن برای پزشک خود، بین انبوهی از ایمیل‌ها به جستجو بپردازید یا از پزشک پیشین خود بخواهید سوابق‌تان را در اختیار پزشک جدید قرار بدهد؛ بلکه برای دسترسی به هر قسمتی از سوابق پزشکی تنها کافی است که سری به آیفون خود بزنید و اطلاعات را دریافت کنید.

مقاله‌های مرتبط:

بنا به گفته‌ی CNBS، اپل در تلاش است تا همان کاری را که برای موسیقی انجام داد، برای سلامت نیز تکرار کند؛ ایجاد پلتفرمی شبیه به iTunes برای جمع‌آوری تمام اطلاعات سلامت کاربر در یک سیستم مدیریتی متمرکز. اپل هم‌اکنون در حال مذاکره با بیمارستان‌ها و گروه‌های فناوری اطلاعات فعال در زمینه سلامت است تا این ایده را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کند. از این گروه‌ها می‌توان به «آرگنات پراجکت»، که در زمینه ترویج استاندارد‌های اطلاعات سلامت فعالیت می‌کند و «اتحاد کارین» که در تلاش است کنترل اطلاعات سلامت را به‌دست خود کاربران بدهد، اشاره کرد.

این که اپل دقیقا چه میزان از مراحل پروژه را طی کرده است، هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه به مذاکرات کوپرتینویی‌ها با استارتاپ‌های ابری، به‌نظر می‌رسد اطلاعات کاربران در فضای ابری ذخیره خواهد شد، نه خود دستگاه. درحال‌حاضر متأسفانه بسیاری از مراکز خدمات درمانی سوابق پزشکی کاربران را بین یکدیگر به‌اشتراک نمی‌گذارند که این موضوع در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به بروز اشتباهات ناخواسته‌ی پزشکی یا عدم تشخیص بیماری شود. اگر اپل بتواند با موفقیت دسترسی کامل به تمام سوابق پزشکی کاربران را از طریق آیفون مهیا کند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت پزشکی که به «بحران عدم همکاری» مشهور است را حل خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیفون، منبع سوابق پزشکی کاربران خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..