تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باغی که به وسعت باغچۀ کوچک خانه است

ساعت: 19:42 منتشر شده در مورخ: 1396/04/06 شناسه خبر: 1137388

با وارد شدن به حیاط خانه اش با دنیای زیبایی روبرو می شوی و اگر خودت با چشم خود نبینی باورت نمی شود در همین هوای گرم و بیابانی گنبد که گاهی به مرز 50 درجه هم می رسد کسی بتواند بهشتی کوچک و زیبا بسازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، حسین فدایی یکی از شهروندان گنبدی است که در اوقات فراغت خود به باغبانی در حیاط خانه اش می پردازد و حاصل این اوقات درختانی چون آلو، هلو، و انگور است که نه تنها به زیبایی آراسته شده است بلکه محصولات فراوانی هم دارد.

qaboosnameh 5

فدایی فرهنگی است و نگاه تربیتی او زمانی که می گوید"ساعت ها با درختان و گلهایم حرف میزنم و معتقدم آنها حرف های من را می شنوند و انرژی می گیرند" را می توان در پرورش درختان و بوته های خیار و چینش گلدان هایش دید.

qaboosnameh 8


شاخه های پر بار انگور بر روی دیوار حیاط که باهدایت بر روی میله های آهنی که این فرهنگی خوش ذوق بر روی دیوار تعبیه کرده است در کنار جلوه ای از سرسبزی که به حیاط داده است،حصاری برای جلوگیری از دید آپارتمان هایی است که بی ارتباط با معماری اصیل ایرانی اسلامی در همسایگیشان قد علم کرده اند.

qaboosnameh 6

qaboosnameh 13

هرچند در تصاویری که گرفتم نیز میوه های زیادی روی درختان است اما به گفته فدایی تنها بخشی از میوه ها باقیمانده است و ادامه می دهد: خدارو شکر میوۀ این درختان به قدری زیاد است که نه تنها خودمان از آن استفاده می کنیم بلکه دوستان و آشنایان زیادی نیز از آن بهره می برند.

qaboosnameh 3

او به فضای کوچکی که درخت آلو در آن کاشته شده اشاره می کند و می گوید: اگر بخواهیم با کمترین امکانات و فضای کوچک هم می توانیم آنچه را که دوست داریم انجام دهیم، خودتان ببینید این درخت تنها در فضای خالی یک موزائیک کاشته شده است!

qaboosnameh 4

در طرف دیگر حیاط خانۀ این فرهنگی خوش ذوق باغچۀ کوچک دیگری است که در آن بوته های خیار و سبزیجات کاشته شده و حوض کوچک آبی رنگ کنار باغچه ترکیبی زیبایی در کنار سرسبزی باغچه ساخته است.

qaboosnameh 16

qaboosnameh 10

ذوق ایجاد چنین فضای زیبا و دلنشین را کاملا می توان در چهرۀ حسین فدایی دید و با مهربانی در حین تعریف کردن از باغ کوچک خانگی خود شروع به جمع کردن میوه از درختان برای ما کرده  و پس از چند دقیقه گفتگو با او، هنگام خداحافظی با هدیۀ گلدانی از گل های خود ما  را بدرقه می کند.

qaboosnameh 17

qaboosnameh 15

qaboosnameh


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باغی که به وسعت باغچۀ کوچک خانه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..