تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرافت در پرتو قناعت به دست می آید

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛رسول خدا (ص)می فرماید:عزت مومن در بی نیازی از مردم است و آزادی و شرافت در پرتو قناعت به دست می آید.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)در شرح این حدیث می گوید:قناعت خیلی خوب است.قناعت توانگر کند مرد را خبرکن حریص جهانگرد را.حدیث دارد هرکس قناعت کند عزیز است و هرکس چشمش به دست مردم باشد ذلیل.

ایشان در ادامه می گوید:شیخ محمد زاهد قناعت می کرد و عزیز بود.وقتی هم که از دنیا رفت، جنازه اش را از مسجد جامع تا ابن بابویه مردم پیاده تشییع کردند.چرا؟ چون زاهد بود.یک روز ماست خریده بود که با عیالش بخورد.دید بوی غذا می آید.پرسید چه غذایی درست کرده ای؟ همسرش گفت:اشکنه.شیخ زاهد هم گفت:پس یا اشکنه را الان بخوریم یا نان و ماست را.این طور بود که عزیز بود در میان مردم.

مرحوم مجتهدی در انتها با ذکر حدیثی دیگر از رسول خاتم (ص)می گوید:اگر برای آدمیزاد دو دره پر از طلا باشد، باز هم قانع نیست و به دنبال سومی می گردد.شکم آدمیزاد را چیزی جز خاک پر نمی کند و خداوند توبه کسی را که توبه کند می پذیرد.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص81

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرافت در پرتو قناعت به دست می آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..