تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت فیزیکی با سلامتی مغز رابطه مستقیم دارد

فعالیت فیزیکی با سلامتی مغز رابطه مستقیم دارد

محققانی که بر روی آلزایمر مطالعه می کنند به این نتیجه رسیده اند که فعالیت فیزیکی متوسط می تواند منجر به عملکرد بهتر و سلامت تر مغز افرادی که در خطر ابتلا به بیماری های مغزی هستند شود. این یافته ها می تواند راهکارهایی را برای مقابله با چنین مشکلاتی در اختیار محققان قرار دهد.


در این تحقیق بطور خاص بر روی متابولیسم گلوکز تمرکز شده، فرآیندی که میزان لازم از انرژی را در اختیار سلول های مغزی قرار می دهد و با شروع علایم آلزایمر دچار مشکل می شود.


محققان دانشگاه ویسکانسین دریافته اند که شرکت کنندگان در این تحقیق که روزانه حداقل یک ساعت فعالیت فیزیکی متوسط داشتند از سطوح بالاتر و سالم تری از متابولیسم گلوکز در مقایسه با سایر افراد برخوردار بودند.


یکی از اعضای تیم تحقیقاتی اظهار کرده:

این تحقیق در تجویز حرکات ورزشی که می تواند مغز را در مقابل بیماری آلزایمر محافظت کند کاربرد دارد. در حالیکه بسیاری از مردم تصور می کنند امکان مقابله با آلزایمر وجود ندارد، این نتایج ثابت می کند که حرکات فیزیکی متوسط می تواند روند پیشرفت این بیماری را آهسته کند.


در این تحقیق از شتاب سنج برای اندازه گیری فعالیت ورزشی یک هفته ای در 93 داوطلب میانسال که از نظر ژنتیکی با خطر ابتلا به آلزایمر روبرو بودند استفاده شد. البته این افراد هنوز علائمی از بیماری را بروز نداده بودند.


فعالیت فیزیکی به انواع خفیف (پیاده روی آهسته)، متوسط (پیاده روی سریع) و سنگین (دویدن سریع) تقسیم بندی شد. این اطلاعات سپس با متابولیسم گلوکز در مغز مقایسه شد.


سپس از فناوری تصویربرداری خاصی موسوم به FDG-PET برای ردیابی متابولیسم گلوکزاستفاده شد و محققان توانستند در تمام قسمت های مورد بررسی مغز، الگوهای سالم تری را در بیمارانی که فعالیت متوسط فیزیکی داشتند بیایند.


این یافته ها دانشمندان را به این نتیجه رساند که ورزش نقش مهمی در سلامت مغز افرادی که در خطر ابتلا به آلزایمر هستند بازی می کند.


تحقیقات متعددی توانسته اند ارتباط بین انجام حرکات ورزشی و بهبود حافظه را نشان دهند. در عین حال شواهد از این حکایت دارند که تمرینات ورزشی همانند سایر نقاط بدن، به قدرت بیشتر مغز کمک می کند.


تحقیقی در سال 2016 نیز نشان داد که حرکات ورزشی به همراه تغییر در رژیم غذایی، الگوهای خواب و دریافت ویتامین ها می تواند عاملی در بازگشت تغییرات آلزایمری باشد.


فعالیت های معمولی مانند باغبانی یا پیاده روی، فعالیت هایی هستند که برای افرادی که از زوال عقل رنج می برند توصیه می شود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت فیزیکی با سلامتی مغز رابطه مستقیم دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..