تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موسسه پیو: ترامپ چهره آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت مخدوش کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جدیدترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد اغلب مردم کشورهای جهان معتقدند پس از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، چهره بین‌المللی آمریکا مخدوش شده و دیگر کسی آن را به عنوان قدرت اول جهان نمی‌شناسد.

موسسه پیو یک نظرسنجی‌ در 37 کشور مختلف جهان انجام داد و مشخص شد سطح مقبولیت آمریکا در عرصه بین‌الملل از 64 درصد در پایان 8 سال ریاست جمهوری «باراک اوباما»، به 49 درصد در 5 ماه نخست  ریاست جمهوری ترامپ تنزل پیدا کرده است.

در برخی از این کشورها، که از متحدان آمریکا به شمار می‌روند، بیشترین کاهش مقبولیت نسبت به دولت جدید آمریکا مشاهده شده است. مکزیک و کانادا در میان همسایگان و آلمان و اسپانیا در میان متحدان اروپایی آمریکا، بیشترین دیدگاه منفی را نسبت به این کشور داشتند.

ترامپ ژانویه 2017 در حالی پا به کاخ سفید گذاشت که شعار «آمریکا در اولویت» را در دستور کار خود قرار داد. از آن زمان، وی اقدامات زیادی مانند فرمان ساخت دیوار مرزی با مکزیک، خارج شدن از توافق آب و هوایی پاریس، متهم کردن برخی کشورها مانند کانادا، آلمان و چین به فعالیت‌های غیرعادلانه تجاری انجام داد.

در نخستین سفر خارجی ترامپ پس از ریاست جمهوری آمریکا که اوایل ژوئن انجام شد، وی در عربستان و فلسطین اشغالی مورد استقبال گرمی قرار گرفت؛ اما در سفر به اروپا به سردی از او استقبال شد. موضوع مخالفت‌های ترامپ با نحوه عملکرد ناتو، توافق آب و هوایی پاریس و تجارت آزاد با اروپا از دلایل اصلی نارضایتی شرکای اروپایی آمریکا از ترامپ بود.

در حال حاضر فقط 30 درصد از مکزیکی‌ها می‌گویند دیدگاه مثبتی نسبت به آمریکا دارند. این در حالیست که هنگام پایان ریاست جمهوری اوباما، 66 درصد از مکزیکی‌ها نظر مساعدی نسبت به این کشور داشتند. در کانادا و آلمان نیز وضع به همین منوال بوده و در هر کدام از این کشورها سطح مقبولیت آمریکا با 22 درصد کاهش به 43 و 35 درصد تنزل پیدا کرده است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی سطح مقبولیت آمریکا به دوران پایان ریاست جمهوری «جرج دبلیو بوش»، که دستور جنگ به عراق را صادر کرد و به چهره‌ای منفور تبدیل شد، شباهت پیدا کرده است.

در گزارش موسسه پیو آمده است: کاهش سطح مقبولیت آمریکا در اکثر مناطق جهان به چشم می‌خورد. افت شدید این شاخص را می‌توان در کشورهایی از منطقه آمریکای لاتین، شمال آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا مشاهده کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موسسه پیو: ترامپ چهره آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت مخدوش کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..