تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به زعم بسیاری از مردم ورزش دوست جهان، بدون شک می توان فوتبال را یکی از زیباترین ورزشهای جهان نامید آن هم به خاطر غیرقابل پیش بینی بودن و هیجان ناشی از آن.از دل همین ورزش جذاب ستارگان بزرگی به تاریخ معرفی شده اند که تا سال ها الگوی بسیاری از بازیکنان فوتبال در سرتاسر جهان بوده اند؛ بازیکنانی چون پله، مارادونا، پلاتینی، گارینشا، سوکراتس، باتیستوتا، روسی، یاشین، اوزبیو، بابی چارلتون و ده ها ستاره دیگر.

اما در همین ورزش زیبا و پرطرفدار گاهی لحظات زشتی رقم می خورد که تا ابد در ذهن هواداران خواهد ماند و در گزارش زیر به بررسی برخی از صحنه های شرم‌آور تاریخ جام‌های جهانی می پردازیم:

1- 22 ژوئن سال 1986 روزی است که 2 گل معروف دیه گو مارادونا مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی به ثمر رسید؛ یکی زیباترین گل جام جهانی که از میانه میدان و با دریبل بیشتر بازیکنان انگلستان به ثمر رسید و دیگری گل معروف به (دست خدا)در آن دیدار که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزتک مکزیکو سیتی برگزار شد، مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه بان بریتانیا عبور داد و یک گل تاریخی را به ثمر رساند. گلی که مارادونا هرگز بابت آن اظهار پشیمانی نکرد و آن را دست خدا نامید و اعلام کرد با این گل انتقام حمله انگلیسی ها به جزایر مالویناس در سال 1982 و کشته شدن 650 سرباز آرژانتینی را گرفته است و پس از این اتفاقات در جریان دیدار دوستانه آرژانتین و اسکاتلند که با برتری یک بر صفر شاگردان مارادونا به پایان رسید در پایان این دیدار پیتر شیلتون سرمربی تیم اسکاتلند حاضر نشد با مارادونا دست بدهد و طی اظهار نظری جالب اعلام کرد که هنوز هم از مارادونا بابت گلی که با دست به ثمر رسیده دلخور است. البته مسی هموطن مارادونا در حین بازی 2 تیم  بارسلونا و ختافه در سال 2007 در لالیگا اسپانیا با جا گذاشتن بیشتر بازیکنان ختافه گل شبیه به مارادونا را به ثمر رساند.اسطوره ریز نقش آرژانتینی ها مجددا در سال 2010 گلی مشابه مارادونا و این بار با دست وارد دروازه کارلوس کمنی دروازه بان کامرونی اسپانیول کرد.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

2- بازی پلی آف جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ میان فرانسه و جمهوری ایرلند در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۸ نوامبر ۲۰۰۹ به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شد و در پایان، تیم ملی فوتبال فرانسه به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ راه‌یافت. این بازی به دلیل اشتباه داور (مارتین هانسون) در اعلام نکردن خطای هند تیه‌ری آنری، کاپیتان فرانسه که منجر به گل شد، در رسانه‌های جهان جنجال‌برانگیز شد و آن را ماجرای هند آنری (به انگلیسی: Hand of Henry affair) نامیدند. این حرکت با حرکت دیه‌گو آرماندو مارادونا در بازی نیمه پایانی جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ برابر تیم ملی فوتبال انگلستان موسوم به «دست خدا» مقایسه شد.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

3-. شبی که فرانسه در فینال جام جهانی به ایتالیا باخت، را بی شک می توان تلخ ترین شب زندگی زیزو نام برد. در 9 جولای 2006 بازی فینال جام جهانی 2006 آلمان بین 2 تیم فرانسه و ایتالیا برگزار شد و زیدان برای آخرین با پیراهن تیم ملی کشورش در میادین بین المللی ظاهر شد. او در دقیقهٔ 7 از روی نقطهٔ پنالتی برای فرانسه گل زد تا به همراه پله، واوا و پل بریتنر یکی از چهار بازیکنی باشد که تاکنون در 2 فینال جام جهانی موفق به گل زنی شده اند. بازی در 90 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.در دقیقهٔ 110 این بازی جنجالی‌ترین صحنه‌ تاریخ فوتبال جهان بوجود آمد. مارکو ماتراتزی مدافع تیم‌ملی ایتالیا درگیری لفظی با زیدان کاپیتان خروس ها پیدا کرد و زیدان هم در جواب او با سر ضربه سنگینی را به سینه ماتراتزی وارد کرد. داور بازی، هوراشیو الیزوندو، در اتفاقی نادر از دیدن این صحنه هولناک جا ماند اما لوئیس مدینا کانتالخو، داور چهارم، وی ر پیش خود فرا خواند و به طور واضح اعلام کرد که زیدان مرتکب عملی زشت شده است و سریعا داور با کارت قرمز زیدان را اخراج کرد،در هر صورت این بازی را می توان تلخ ترین شب زندگی زیدان سرمربی فعلی و موفق رئال مادرید در طول دوران بازیگری یاد کرد.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

 

4- در دیدار 2 تیم ترکیه و برزیل در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2002 کره و ژاپن، برزیل صاحب ضربه کرنر شد. ریوالدو به نقطه کرنر رفت تا زننده ضربه کرنر باشد. او در حالی که تا کمر خم شده بود منتظر دریافت توپ از سوی بازیکنان شد. هاکان اولسان، بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه به طرف توپ رفت و توپ را خیلی آرام به طرف ریوالدو پرتاب کرد اما توپ به زانوی ریوالدو برخورد کرد تا این بازیکن در اقدامی نا جوانمردانه خود را روی زمین بیاندازد او به شکلی صحنه سازی کرد تا داور کنار زمین مجاب شود هاکان اولسان از قصد توپ را به صورت ریوالدو کوبانده است و همین عامل موجب شد تا داور بازی اولسان را اخراج کند و در رسانه های دنیا از این حرکت ریوالدو به عنوان خیره‌کننده‌ترین نمایش تمارض در تاریخ فوتبال دنیا یاد می‌شود.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

5- در جام جهانی 1982 فرانسه با نتیجه سه بر یک از كویت پیش بود كه گل چهارم هم به ثمر رسید.بازیكنان كویت مدعی بودند به دلیل سوت داور بازی را متوقف کرده اند به خاطر همین موضوع رییس فدراسیون كویت به شکل دراماتیک گونه ای  وارد زمین شد و به شدت به این تصمیم اعتراض كرد و پس از این اعتراضات داور گل را مردود اعلام كرد.در پایان این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود فرانسه به پایان رسید اما حاصل این اعتراضات چیزی جر آبروی از دست رفته داور و 8 هزار پوند جریمه برای فهد نبود.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

6-مارادونا که بعد از به ثمر رساندن گل مقابل یونان به طرز عجیبی در مقابل دوربین های تلویزیونی شروع به خوشحالی کردن کرد،پس از پایان این دیدار  به طور تصادفی مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت و در پایان مشخص شد او 5 نوع ماده ممنوعه را قبل از بازی استفاده کرده و همین عامل باعث شد تا بهترین بازیکن جهان به شکل کثیفی از جام جهانی اخراج شود.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

7-هیچ بازی در تاریخ جام جهانی عجیب تر از دیدار آلمان و اتریش در جام جهانی 1982 نبوده است.در صورتی که تیم المان با نتیجه ای غیر از یک بر صفر مقابل اتریش پیروز می شد تیم آفریقایی الجزایر می توانست همراه با ژرمن ها راهی مرحله حذفی جام جهانی شوند. در شروع این دیدار آلمان ها خیلی زود به گل دست یافتند ولی رفته رفته 2 تیم همسایه روی به بازی کثیف آوردند و همین امر موجب شد تا هواداران حاضر در ورزشگاه اعتراض خود را با هو کردن بازیکنان نشان دهند و حتی یک هوادار آلمانی هم تصمیم گرفت پس از پایان دیدار پرچم کشورش را آتش بزند.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

8-در رقابت های جام جهانی 1966 انگلیس که با قهرمانی شاگردان الف رمزی به پایان رسید در مرحله یک چهارم نهایی این جام قرار بود انگلیس و آرژانتین رودرروی یکدیگر قرار بگیرند و در پایان کشور میزبان موفق شد با تک گل جف هرست رقیب دیرینه خود را شکست دهد، پس از پایان بازی الف رمزی سرمربی سه شیرها به سرعت درون زمین دوید.این اقدام رمزی برای ابراز خوشحالی نبود بلكه او می خواست از تعویض لباس بازیكنانش با حریف جلوگیری كند.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

9-در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 آفریقای جنوبی،زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان توانست با تک گل قوچان نژاد کره را در سئول شکست دهد،پس از پایان بازی کارلوس کی روش با مشت های گره کرده به سمت چوی کانگ هی سرمربی پر ادعای حریف خود شروع به خوشحالی کرد.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

10-سال 2003 در مرحله پنجم جام حذفی باشگاه‌های انگلیس در اولدترافورد منچستر یونایتد میزبان آرسنال بود که این دیدار در نیمه نخست با برتری آرسنالی‌ها پایان یافت.زمانی که بازیکنان در حال ورود به رختکن بودند،فرگوسن با حالتی عصبانی شروع به فریاد زدن سر بازیکنان کرد این سرمربی اسکاتلندی، متوجه خنده تلخ دیوید بکهام شد و لنگه کفشی به سوی او پرتاب کرد که باعث شد ابروی این بازیکن پاره شود. این حادثه را می توان تلخ ترین اتفاق ممکن برای فرگوسن در طول بیست و هفت سال دوران مربیگری اش نام برد.

مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

11-تیم فوتبال پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 مقابل اسپانیا شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.رونالدو که در رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی تنها یک گل برای کشورش به ثمر رسانده بود در حالی که از زمین مسابقه خارج می شد به دوربین نگاه کرد و سپس آب دهان خود را به سوی آن پرتاب کرد.این در حالی بود که عمل زشت این بازیکن به طور زنده از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..