تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم، دیگر به شوخی‌های ۲۰ سال پیش نمی‌خندند

نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره

کد خبر : 115272 زمان انتشار : 05 تیر 1396 14:00:00

امیر کربلایی‌زاده بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: «اُ مثبت» نمایشی مفرح و خوب، همراه با بازی روان بازیگران است که می‌تواند مخاطبان را جذب کند.

مردم، دیگر به شوخی‌های ۲۰ سال پیش نمی‌خندند

به گزارش سینماخبر :  امیرکربلایی‌زاده، بازیگر تئاتر و تلویزیون، پس ازتماشای نمایش  «اُ مثبت» به کارگردانی سیدعلی موسویان گفت: «اُ مثبت» نمایشی مفرح و خوب، همراه با بازی روان بازیگران است که می‌تواند مخاطبان را جذب کند. سیدعلی موسویان معمولا در نمایش‌هایش یکی از معضلات اجتماعی را به گونه‌ای به نقد می‌کشد که می‌تواند تماشاگر را درگیر ‌کند.
 
وی با بیان این‌که باید بین طنز و هجو و کمدی تفاوت‌هایی قائل شد اظهار داشت: آنچه در به اصطلاح «تئاتر آزاد» به عنوان کمدی اجرا می‌شود، اجرای نمایش‌هایی است که صرفا قصد خنده‌ گرفتن از تماشاگر را بدون توجه به محتوای آن دارد. در این نمایش‌ها اصلا قرار نیست برای تماشاگر، چالشی ایجاد شود و هدف فقط سرگرم‌کردن مخاطبان است. ولی در تئاتر حرفه‌ای و رسمی کشور این انتظار هست که نمایش‌های طنز، خنده‌ی همراه با اندیشه برای تماشاگرانش بی‌آفرینند. تماشاگر نیز حق انتخاب دارد که مخاطب کدام یکی از این نمایش‌ها باشد.
 
کربلایی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا خندان تماشاگران تئاتر کار سختی است یا نه؛ توضیح داد: برخی معتقد هستند که خنداندن تماشاگر سخت است اما به نظر من اگر ابزار و توانمندی‌اش مهیا باشد خنداندن تماشاگر سخت نیست. خندیدن تماشاگر به فرهنگ و شرایط و تابو‌های اجتماعی او وابسته است. هنرمند باید تماشاگرش را بشناسد تا بتواند با او در فضای کمدی ارتباط برقرار کند.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر مخاطبان نمایش‌های طنز و کمدی سلیقه‌ی به مراتب ارتقاء یافته‌تری نسبت به 20 یا 15 سال گذشته دارند. الان ببینید آیتم‌های جُنگ‌‌های تلویزیونی 20 سال پیش برای مردم ما خنده‌دار است یا نه؟ مردم دیگر به شوخی‌های آن سال‌ها نمی‌خندند چرا که فضا عوض شده، شرایط اجتماعی تغییر کرده و سلیقه‌ی مردم نیز ارتقاء یافته است. بنابراین هنرمند باید برای تولید نمایش طنز و کمدی، نسبت مخاطبش شناخت کافی داشته باشد.
 
کربلایی‌زاده در پایان ضمن تقدیر از مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای توجه به تولید نمایش‌های طنز و کمدی گفت: خیلی خوب است که حوزه هنری نسبت به اجرای نمایش‌های کمدی، وسعت نظر دارد. حوزه هنری همانطور که از اسمش برمی‌آید باید حوزه‌ای باشد برای فعالیت‌های هنری در ژانرها و گونه‌های مختلف. این‌که فقط یکسری کارها و آثار مورد حمایت و توجه این نهاد باشد قطعا مخاطبانش را محدود می‌کند و معتقدم باید با همراهی و همکاری طیف گسترده‌تری از هنرمندان، گونه‌ها و ژانرهای متعددی را مورد حمایت قرار دهد.
  
گفتنی است نمایش «اُ مثبت» به نویسندگی و كارگردانی سیدعلی موسویان تا ۴ تیرماه- ساعت 19- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

 

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

 

0

OK




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم، دیگر به شوخی‌های ۲۰ سال پیش نمی‌خندند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..