تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حدیث روز/ کارهایی که در مسافرت باید انجام داد

حدیث روز

در برخوردت با همسفران، خنده رو باش، در وسایل مثل خوراک و... میان همسفرانت کریم و بخشنده باش واگر تو را دعوت کردند اجابت نما و اگر یاری خواستند، به کمکشان بشتاب.

مشرق- امام جعفر صادق علیه السلام: لقمان به پسرش گفت:
اگر با گروهی به مسافرت رفتی در امورتان زیاد با یکدیگر مشورت کنید.
در برخوردت خنده رو باش.
در وسایل مثل خوراک و... میان همسفرانت کریم و بخشنده باش.
اگر تو را دعوت کردند اجابت نما
و اگر یاری طلبیدند به کمک آنها بشتاب.
کمتر حرف بزن و بیشتر شنونده باش.
نماز زیاد بخوان.
در ارتباط با وسایل نقلیه و آب و خوراک بخشنده و سخی النفس باش.
اگر برای شهادت حقی از تو خواستند به نفع آنها شهادت بده
و در مقام مشورت تمام فکرت را به کار بگیر تا رأی بهتری بدهی.
تصمیم به انجام کاری نگیر، مگر آن که خوب فکر کنی و ثابت قدم شوی.
مشورت را پس از نشست و برخواست و خواب و خوراک و نماز و در حالی که فکر و حکمت خود را به کار گرفتی پاسخ ده؛ زیرا کسی که به طور کامل خیرخواهی نکند خدا رای او را سلب می‌کند و امانت را باز می‌ستاند.

متن حدیث:
 
عن أبی عبدالله (علیه السلام) قال: قال لقمان لابنه: اذا سافرت مع قوم فأکثر استشارتهم فی أمرک و أمورهم و أکثر التبسم فی وجوههم و کن کریما علی زادک بینهم و اذا دعوک فأجبهم و ان استعانوا بک فأعنهم، و استعمل طول الصمت و کثرة و الصلاة و سخاء النفس بما معک من دابة أو زاد و اذا استشهدوک علی الحق فاشهد لهم و اجهد رأیک لهم اذا استشاروک، ثم لا تعزم حتی تثبت و تنظر و لا تجب فی مشورة حتی تقوم فیها و تقعد و تنام و تأکل و تصلی و أنت مستعمل فکرتک و حکمتک فی مشورتک فان من لم یمحض النصیحة لمن استشاره سلبه الله رأیه و نزع منه الأمانة؛

«مکارم الاخلاق، صفحه 252-253»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حدیث روز/ کارهایی که در مسافرت باید انجام داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..