تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افراد تنها با نشستن در مقابل آینه و گول زدن ذهن خود، از شام خوردن لذت بیشتری می برند

دوران پهن کردن سفره های عریض و یا تدارک دیدن یک میز شام مفصل برای تمام اعضای خانواده تقریبا سال هاست که به پایان رسیده. زندگی مدرن، کار کردن و تحصیل در شهرهای دیگر در کنار بالارفتن آمار طلاق سبب گردیده تعداد افرادی که تنها زندگی می کنند افزایش پیدا کند. همین امر نیز باعث شده افراد عمدتا به تنهایی شام خود را میل کنند.

به علاوه پژوهشگران را نیز به تحقیق هایی در این زمینه واداشته و نتایج جالبی را نیز به همراه داشته چرا که می توان با ترفندی مغز را گول زد و برای این عضو بدن، شرایطی را فراهم آورد تا گمان کند که تنها نیست و غذای خود را به تنهایی نمی خورد. با این کار فرد خود را اجتماعی تر از زمان تنهایی می انگارد.

1

زمانی که افراد تنها در مقابل آینه می نشینند و غذا می خورند، اشتهای شان بیشتر شده و مزه غذا را بهتر درک می کنند. داوطلبانی که در انجام این پژوهش همراه بودند، در زمان هایی که مقابل کامپیوترهای شان نشستند و شام خوردند، نتیجه مشابهی را دریافت نکردند.

پژوهش یاد شده که در ژاپن انجام پذیرفت به اثبات می رساند، زمانی که افراد در جمع غذا می خورند، از غذا خوردن لذت بیشتری می برند.

2

کسانی که این کار را در مقابل آینه امتحان کردند، آنچه در مقابل شان تقلید می شد را موثر دانسته و ابراز داشتند که با غذا خوردن در مقابل آینه اشتهای شان نیز بیشتر می شود.

این مطالعه در دانشگاه «نایوگا» و توسط «رایزابرو ناکاتا» انجام پذیرفت. وی در مورد پژوهش های خود و همکارانش چنین می گوید: “در واقع ما قصد داشتیم تاثیرات قرار گرفتن در فضاهای اجتماعی و حداقل های لازم برای تسهیل فرایند غذا خوردن را مورد بررسی قرار دهیم. پرسش اصلی ما در این تحقیق این بود که آیا وجود فیزیکی فرد دیگری در هنگام غذا خوردن ضروری است یا می توان این حضور را با سایر عوامل شبیه سازی کرد؟”




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افراد تنها با نشستن در مقابل آینه و گول زدن ذهن خود، از شام خوردن لذت بیشتری می برند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..