تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمله به مکه با اهداف خاصی علیه ایران و قطر و منحرف کردن افکار عمومی صورت گرفت

المیادین:

گزارشگر شبکه المیادین به 3 فرضیه‌ای که درباره «حمله تروریستی» به مکه وجود دارد، اشاره و اعلام کرد این حمله با اهداف خاصی علیه ایران اجرا شد.

ارسال زمانبندی شده: 

يكشنبه, 4 تير, 1396 - 10:08

حمله به مکه با اهداف خاصی علیه ایران و قطر و منحرف کردن افکار عمومی صورت گرفت

به گزارش عمارنامه، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: حمله تروریستی خنثی‌شده به مسجدالحرام در شهر مکه با اهداف خاصی علیه ایران و قطر و منحرف کردن افکار عمومی از اختلافات درون  حکومتی سعودی صورت گرفت.

محمد حسن، گزارشگر المیادین، گفت: وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد حمله تروریستی در شهر مکه از خارج و با هدف برهم زدن  ثبات در این کشور طراحی شده بود، اما هیچ اطلاعات بیشتری درباره هویت عناصر بازداشت شده یک هسته مسلح یا هویت عامل انتحاری منتشر نشده است.

وی افزود: اصولا اتهام‌زنی درباره تلاش برای برهم زدن ثبات میان کشور‌ها دیده می‌شود، نه بین کشور‌ها و گروه‌های تروریستی. فرضیه‌های متعددی درباره دیدگاه عربستان در خصوص حمله مکه وجود دارد. یک فرضیه این است که عربستان سعودی، ایران را به داشتن در این حمله  متهم می‌کند به خصوص وقتی که سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت هدف از این حمله، ایجاد شبهه و تردید در خصوص قدرت و توانمندی عربستان در حمایت از حجاج بیت‌الله الحرام است. این اظهار نظر تنش ایران و عربستان را به ذهن متبادر می‌کند مانند زمانی که مقامات سعودی در تامین سلامتی و حفظ جان هزاران حاجی در جریان ادای مناسک حج در منا عاجر ماندند.

محمد حسن اضافه کرد: فرضیه دیگری نیز وجود دارد این است که عربستان در صدد است به طور غیر علنی، قطر را در معرض اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی قرار دهد. عربستان قصد دارد قطر را در شرایط دشواری در مقابل کشورهای میانجی (از جمله کویت) قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات در ساختار حکومتی عربستان سعودی گفت: کسانی که این موضوع را پیگیری و رصد می‌کنند همچنین از وجود فرضیه دیگری سخن می‌گویند. اینکه عربستان طرف‌های خارجی را به برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی که ثبات و امنیت این کشور را هدف  قرار می‌دهد، متهم می‌کند در واقع یک شیوه و روشی برای حفظ وحدت داخلی و جلوگیری از تشدید اختلافات درون حکومتی به خصوص در سایه تصمیمات بسیار سنگین اخیر پادشاه عربستان در ساختار حکومت است.

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمله به مکه با اهداف خاصی علیه ایران و قطر و منحرف کردن افکار عمومی صورت گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..