تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صیانت از حیطه رژیم درمانی صیانت از سلامت جامعه است

میلاد تاج منش کارشناسی ارشد علوم تغذیه ورژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: گرایش گسترده در جامعه به کاهش وزن و از سویی نبود قوانین کافی و عدم اجرای صحیح قوانین موجود باعث شده افراد غیر متخصص با ورود به حیطه علم تغذیه، سلامت جامعه را به خطر اندازند.

وی بیان کرد: شرکت‌های تولید دمنوش‌های گیاهی با تبلیغات گسترده به بزرگ نمایی تاثیر محصولات خود می‌پردازند و این در حالی است که بر اساس راهنماهای بالینی هیچ ماده بدون خطری با اثرات بارز کاهش وزنی در حال حاضر در جهان وجود ندارد.

این مشاور تغذیه تصریح کرد: با وجود تلاش‌های بسیار دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و انجمن علمی غذا و تغذیه در جلوگیری از این فریبکاری‌ها این شرکت‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: برخی عطاری‌ها نیز که در ابعاد کوچک‌تر با ترکیب چند ماده سعی در افزایش فروش محصولات خود دارند، بدون اینکه از عوارض مصرف آنها اطلاعات کافی در دسترس داشته باشند و سلامت مردم جامعه را تهدید می‌کنند.

تاج منش مربیان باشگاه‌های ورزشی و آرایشگران را که اغلب بر اساس آموزش‌های بسیار سطحی در کارگاه‌های چند روزه اطلاعات مختصری از رژیم درمانی دارند و به این حیطه وارد شده اند را تهدید دیگری برای سلامت جامعه دانست.

وی تاکید کرد: افرادی که با استفاده از رژیم‌های مختلف موفق به کاهش وزن خود شده اند و تصور می‌کنند، چون وزن کم کرده اند به کل حیطه علم تغذیه تسلط دارند اغلب از طریق شبکه‌های مجازی اقدام به تبلیغات و فریب مردم می‌نمایند که باید با آگاه سازی جامعه جلوی این فریبکاری‌ها را گرفت.

این مشاور تغذیه افزود: متاسفانه در این بین برخی پزشکان عمومی و متخصص نیز وارد حیطه تغذیه شده اند که با توجه به تنها گذرانیدن 2 واحد اصول تغذیه در دوره عمومی دید کاملی نسبت به این علم گسترده نداشته و اغلب به جای اصلاح الگوی زندگی مراجعه کنندگان، از طریق رژیم‌های غذایی کوتاه مدت سعی در کاهش وزن مراجعین دارند.

وی گفت: نبود قوانین منطبق با معیار‌های جهانی از بزرگ‌ترین عواملی است که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و در واقع می‌توان گفت ویزیت‌های کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای پزشکانی که دید درمانی دارند نمی‌تواند الگوی زندگی مراجعه کنندگان را تغییر دهد.

تاج منش اظهار کرد: بر اساس تمام منابع علمی کاهش وزن می‌بایست از طریق اصلاح الگوی زندگی که فرآیندی زمان بر خواهد بود ایجاد شود که نیازمند جلسات مشاوره حداقل نیم ساعته دانش آموختگان تغذیه با بررسی ابعاد مختلف زندگی فرد و طی چندین جلسه با تغییر دانش، نگرش و در نهایت رفتار فرد شود.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت که هر مداخله پزشکی با پاسخی از طرف بدن همراه خواهد بود و رژیم‌های محدود از کالری نیز از این امر مستثنی نیست و با ارجاع به افرادی که به عوارض کاهش وزن تسلط ندارد آسیب بیشتری به سلامت فرد وارد می‌شود.

این مشاور تغذیه تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به نبود قوانین محکم در حفظ حیطه رژیم درمانی و در نتیجه آن مداخله افراد غیر متخصص در این زمینه تخصصی، بهترین راهکار ارتقای دانش جامعه نسبت به علمی‌ترین روش جهت کاهش وزن است.

وی عنوان کرد: امروز با داشتن ۸ هزار فارغ التحصیل رشته تغذیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری علوم تغذیه در سطح کشور امید است که افراد جامعه بتوانند قدم‌های مطلوبی به سمت اصلاح شیوه زندگی و سلامتی خود بردارند.

تاج منش یادآور شد: به خاطر داشته باشیم افرادی صلاحیت ورود به حیطه علم تغذیه و رژیم درمانی را دارند که دارای شماره نظام پزشکی در حوزه تغذیه باشند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صیانت از حیطه رژیم درمانی صیانت از سلامت جامعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..