تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در «وسط ناکجا آباد» کاترینا از خشم می‌غرد

در «وسط ناکجا آباد» کاترینا از خشم می‌غردبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمان «وسط ناکجا آباد» نوشته‌ جولی تی لامانا و ترجمه‌ آرزو قلی‌زاده است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

رمان درباره «کاترینا» است. طوفانی دهشتناک که در سال ۲۰۰۵ میلادی رخ داد و از نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا تا موبیل در ایالت آلاباما را درنوردید و به ویرانی کشید. این طوفان وحشتناک باعث مرگ ۱۸۳۶ تن و آوارگی یک میلیون نفر شد.

تا قبل از در گرفتن طوفان، «آرمانی» زندگی آرامی دارد. هرچند در محله‌ای فقیرنشین از شهری زیر سطح رفاه متوسط در یکی از ایالت‌های نه چندان ثروتمند آمریکا زندگی می‌کند، اما خوشبختی را که فقط پول و ثروت رقم نمی‌زند. خوشبختی گاهی سوار ماشین فکسنی پدر شدن و رفتن دنبال کارهای روزمره‌ی زندگی و سروکله زدن با نداشتن‌ها است. با این همه آرمانی در کنار خانواده‌ی شلوغش خوشبخت است. با مادربزرگی که قند خون دارد و آرمانی گاه دزدکی به او شکلات و شیرینی می‌رساند و خواهر و برادرانی که حسابی دورش را گرفته و شلوغ کرده‌اند. به زودی بچه گربه‌هایی هم از راه می‌رسند و به زندگی یکنواخت آرمانی رنگ و رویی تازه می‌دهند. از همه مهم‌‌تر تولد آرمانی هم در راه است و خانواده، خصوصا پدر و مادرش خیلی جدی در تدارک مقدمات تولد آرمانی هستند. اما ناگهان...

کاترینا بی‌خبر از راه می‌رسد. البته این کاترینا نه یک زن که طوفانی سهمگین است.

«آرمانی» دختر سیاهپوستی که در محله‌ای فقیرنشین در شهر نیواورلئانز زندگی می‌کند، با خوشحالی منتظر روز تولدش است که کاترینا تمام آرزوهایش را نقش بر آب می‌کند. نگاه نویسنده به وضعیت زندگی مردم زیر خط فقر که مجبورند اتوبوس‌های بد سوار شوند و در خانه‌ها و خیابان‌هایی با کیفیت رفاهی پایین زندگی کنند، و برابر قرار دادن این وضعیت با آن‌چه به عنوان جهان سرمایه‌داری تصور می‌کنیم، از وجوهات مهم کتاب است که به آن کیفیتی اجتماعی داده است. نویسنده نگاهی انتقادی به وضعیت زندگی در محله‌های فقیرنشین و خانواده‌های کم درآمد در آمریکا دارد. هرچند که این مردم در همان فقر خود نیز خوشبخت زندگی می‌کنند. اما بلایای طبیعی شوخی بردار نیستند و وقتی با زندگی عده‌ای مردم فقیر درگیر می‌شوند می‌توانند آسیب‌های فیزیکی و روحی بیشتری نیز به دنبال داشته باشند.

آرمانی که تا پیش از این تمام آرزویش این بوده که جشن تولد ده سالگی‌ او عالی و خوب برگزار شود، حالا بعد از توفان در حالی که به دنبال خانواده گمشده‌اش می‌گردد با مسائلی آشنا می‌شود که باعث بلند نظری او می‌شوند و فکر و اندیشه‌ی او را وسعت می‌دهند. وجوه انسانی کتاب و شکل برخورد شخصیت‌ها و آدم های شهر با بلایی که ناگهان بر سرشان نازل شده از دیگر مشخصه‌های بارز و ستودنی کتاب است. بعد از هر حادثه‌ی مرگبار و دهشتناکی، نشان دادن تفاوت‌ها و عملکردها و البته فجایعی که ناگهان بعد از حادثه رو می‌شوند، به هر داستان ویژگی‌هایی می‌دهد که آن را خاص می‌کند. از آن جمله تفاوت طبقاتی که در سطح داستان و میان مردم محله‌های مختلف این شهر موج می‌زند و تازه بعد از درگرفتن طوفان و به هم ریختن مردم شهر این فجایع رو می‌شود. اما سرانجام این انسانیت است که پیروز می‌شود.

«وسط ناکجا آباد» از رمان‌های اجتماعی انتشارات پرتقال است. پرتقال با اهمیت دادن به وجوه اجتماعی آثاری که منتشر می‌کند، تلاش دارد نگاه مخاطب را به مسائل اجتماعی به چالش بکشد و دریچه‌های تازه‌ای به روی نگاه او بگشاید.

انتشارات پرتقال رمان نوجوان «وسط ناکجا آباد» را در قطع رقعی و ۲۸۸ صفحه با جلد شومیز و قیمت ۱۶ هزار تومان و شماره گان ۱۰۰۰ نسخه منتشر و به بازار کتاب عرضه کرده است.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در «وسط ناکجا آباد» کاترینا از خشم می‌غرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..