تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز پخت کیک دو رنگ، معروف به زِبرا کیک!

کد خبر: ۵۴۸۳۹۳

۲۷۲  بازدید

وب سایت من آشپزم: در این مطلب طرز تهیه کیکی دو رنگ، به سبک گوره خری، که به زبرا کیک معروف است را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم:

پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری وانیل‏ ۱ قاشق چای خوری ماست‏ (یا شیر)  ۱ لیوان آرد سفید  ۲ لیوان روغن  ۱/۲ لیوان شکر  ۱ لیوان تخم مرغ ۴-۳ عدد کیک دو رنگ(زبرا کیک) 

طرز تهیه:

1-درون کاسه تخم مرغ را با وانیل و شکر مخلوط کنید حداقل سه دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه.سپس روغن و ماست(یا شیر) را اضافه کنید و مجدد مخلوط کنید تا مخلوط یکدست و نرمی داشته باشید.

2-آرد را چند بار الک کنید تا سبک شود سپس با بکینگ پودر مخلوط نموده و قاشق قاشق به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با قاشق آرام و یکنواخت مخلوط نمائید.

3-مایه این کیک نه شله نه سفته.وقتی مایه کیک یکدست شد، به دو قسمت مساوی تقسیمش کنید.

4-بهتره دو قسمت رو در دو ظرف یک اندازه بریزید که مساوی بودنشون رو بهتر بتونید متوجه بشید.

5- ۳ قاشق پودر کاکائو رو به یکی از ظرفها اضافه کنید

6-و ۳ قاشق آرد هم به ظرف دیگه اضافه کرده مایه هر دو ظرف رو هم بزنید تا کاملا مخلوط بشند.مراقب باشید هیچ کدوم از ۲ ظرف رو بیش از حد هم نزنید که پف کیک میخوابه.

7-اضافه کردن آرد رو برای یکی کردن غلظت دو مایه میکنیم. اگه آرد به بخش سفید کیک اضافه نکنیم، در نهایت بخش کاکائویی کیک سنگین تر میشه و پایین کیک جمع میشه و کیک شکلی که باید داشته باشه رو نخواهد داشت.

8-کف قالب کیک را کاغذ روغنی بیندازید یا باروغن چرب کنید ۳ قاشق غذاخوری از مایه ساده کیک رو در وسط قالب بریزید. میتونید به جای ۳ قاشق غذاخوری مثلا از یک ملاقه استفاده کنید. ولی برای هر دو مایه کیک از قاشق یا ملاقه ی هم اندازه استفاده کنید.

9-بدون تکون دادن قالب ۳ قاشق از مایه کاکائویی رو درست وسط مایه ساده بریزید.مکث نکنید و همینطور یکی در میون از مایه های کیک وسط قسمت قبلی بریزید.

10-اصلا لازم نیست قالب رو تکون بدید یا تلاش کنید مایه کیک رو پخش کنید چون خودش به صورت اتوماتیک پهن میشه و قالب رو پر میکنه.مقدار کیک نباید از ۳/۴ (سه چهارم) قالب بیشتر باشد.

11-بعد از اینکه همه ی مایه کیک رو به صورت یکی در میون در قالب ریختید، میتونید با یه خلال دندون روش طرح ایجاد کنید.

12-به این صورت که از مرکز کیک خلال دندون رو به سمت بیرون بکشید و یا برعکس.

13-یا اینکه یکی در میون از مرکز به بیرون، و از بیرون به مرکز بکشید تا طرح قشنگی روش ایجاد بشه.

14-میتوانید بصورت نامنظم هم بریزید تا شکل های جالبی پس از پخت داشته باشید.

15-قالب کیک را درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه قرار دهید.

16-میتونید سر ۳۰ دقیقه کیک رو چک کنید.

17- ۲۰ دقیقه اول به هیچ وجه در فر یا مایکروفر رو باز نکنید.

18-بعد از ۴۰ دقیقه با خلال دندون وسط کیک بزنید. اگه خلال دندون تمیز بیرون بیاد یعنی کیک پخته.

19-کیک را پس از اماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج کرده و بصورت ساده یا تزئین شده سرو کنید.


سایر نکات:


1-مقدار شکر رو میتوانی تا یک لیوان نیم هم بریزید.


2-این کیک را توی قابلمه هم میتوان پخت که فقط کف قابلمه رو کمی چرب میکنید و روی شعله خیلی ملایم زیر قابلمه شعله پخش کن میذارید و روی در قابلمه دمکنی میذارید تا عرق در قابلمه روی کیک را خیس نکند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز پخت کیک دو رنگ، معروف به زِبرا کیک!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..