تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نان شیرمالِ خانگی

کد خبر: ۵۵۱۲۵۷

۲۴۸  بازدید

به جای اینکه نان شیرمال را از بیرون تهیه کنید، این مطلب را بخوانید و طرز تهیه نان شیرمال را یاد بگیرید و خودتان در خانه آن را درست کنید.

مجله سرآشپز - سارا خسرویان: به جای اینکه نان شیرمال را از بیرون تهیه کنید، این مطلب را بخوانید و طرز تهیه نان شیرمال را یاد بگیرید و خودتان در خانه آن را درست کنید.


مواد مورد نیاز:

آرد گندم: 3 پیمانه کره (ذوب شده): 100 گرم + 1 ق چ شکر: یک دوم پیمانه تخم مرغ: 1 عدد شیر: 1 پیمانه نمک: 1 پنسه زرده تخم مرغ: 1 عدد خمیرمایه فوری: 1 ق س
مواد مورد نیاز سس:
خامه: 1 پیمانه نشاسته: 2 ق س آب سرد: یک دوم پیمانه شکر: 3 ق س پوست لیمو (رنده شده): 1 ق چ خلال پسته: به میزان لازم
 نان شیرمال

روش پخت:


1.    خمیرمایه را با 2 قاشق سوپخوری آب گرم و یک دوم قاشق سوپخوری شکر مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید تا پف کرده و به عمل بیاید.


2.    تخم مرغ، 100 گرم کره، شیر، بقیه شکر و خیمرمایه آماده شده را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد و نمک را قاشق قاشق اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا خمیر لطیفی حال شود. بعد خمیر را ورز داده و داخل کاسه ای که از قبل با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع چرب شده، بگذارید و با حوله ای بپوشانید. سپس به مدت 2 ساعت در دمای محیط استراحت دهید.


3.    خمیر را به 4 قسمت تقسیم کرده، هر قسمت را به صورت نوارهای بلند حالت داده و دو لبه بالای نوار را دو پیچ دهید و روی بقیه نوار برگردانید. بعد آنرا داخل سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید.


4.    داخل کاسه ای زرده تخم مرغ و بقیه کره را با استفاده از قاشقی مخلوط کرده و با قلم مویی روی خمیر بمالید. سپس روی آن کنجد بپاشید و به  مدت 20 دقیقه در دمای محیط بگذارید تا استراحت کند.


5.    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد به مدت 2 دقیقه گریل را روشن کنید تا طلایی رنگ شود.


6.    برای تهیه سس؛ نشاسته را در داخل شیرجوشی حاوی مقداری آب حل کرده تا یکدست شود. بعد آن را روی حرارت گذاشته تا به آرامی پخته و غلیظ شود. سپس شکر را افزوده و بعد از غلیظ شدن، پوست لیموترش و خامه را به آن اضافه کرده و خاموش کنید. سپس کنار بگذارید تا سرد شود و با خلال پسته تزیین کنید.


7.    نان را همراه با سس آماده شده، سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نان شیرمالِ خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..