تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی که قبل از خرید یا اجاره‌ی خانه نباید از قلم بیندازید

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناسان به افرادی که قصد نقل مکان به خانه‌ای نو و جدید دارند، توصیه می‌کنند موارد زیر را مد نظر قرار دهند تا سلامت و ایمنی خود و اعضای خانواده را حفظ کنند.

در گام اول، مصالح به کار رفته در ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهید، سیستم فاضلاب، لوله کشی، حمام و سرویس بهداشتی، هرگونه لکه، شکاف، خرابی یا وجود حشره می‌تواند هشداری جدی برای سلامت شما باشد.

بررسی سیم کشی برق و نیز لوله کشی گاز ساختمان نیز یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید در هنگام معامله مورد بررسی قراربگیرد، بسیاری از سوانح و مرگ و میر‌ها به خاطر نقص یا مشکل در سیم کشی برق یا گاز و آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

جنس کفپوش نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید، لیز بودن یا ناهموار بودن کفپوش‌ها می‌تواند سبب از دست دادن تعادل و خطر بروز شکستگی شود.

حفاظ درب و پنجره‌ها  باید از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد زیرا علاوه بر ایمنی درمقابل سرقت بویژه اگر فرد سالمند یا کودک نوپا در خانه زندگی کنند در حفظ سلامتی آنها  نقش دارد به خصوص اگر خانه در طبقات بالایی ساختمان قرار گرفته باشد.

کنترل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانه نیز یکی دیگر از موارد مهم برای بازبینی و کنترل قبل از عقد قرارداد است به‌ویژه اگر در آستانه فصل گرما یا سرما اقدام به تعویض خانه کرده باشید.

نور گیر بودن خانه نیز یکی دیگر از مواردی است که برای حفظ سلامت ساکنین خانه باید در نظر گرفته شود، نور خورشید یک عامل موثر برای از بین بردن حشرات و موجودات ذره بینی است و به ضد عفونی کردن محیط خانه کمک می‌کند، خانه‌های مرطوب یا خانه‌هایی که نور خورشید در آنجا نمی‌تابد بیشتر در معرض رشد انواع باکتری‌ها، قارچ و کپک‌ها قرار دارند و احتمال ابتلای ساکنین به بیماری‌های آلرژیک، امراض عفونی، پوکی استخوان و افسردگی بیشتر وجود دارد.

نزدیک بودن حدالامکان خانه به محل کار یا مدرسه و دانشگاه اعضای خانواده نیز یکی از فاکتور‌های مهم است که برسلامتی روحی و جسمی آن‌ها اثر می‌گذارد.

دوری خانه از محل کار و تحصیل، باعث سپری شدن مدت زمان بیشتری در ترافیک و حمل و نقل شهری شده که افسردگی، استرس و کمبود زمان استراحت، تغذیه سالم و ورزش را به دنبال دارد.

محل خانه نیز یکی دیگر از فاکتور‌های بسیار مهم در حوزه سلامت بوده زیرا نزدیک بودن خانه به اتوبان یا کارخانه جات صنعتی، مرکز شهر و به طور کلی مناطقی که آلودگی هوا یا آلودگی صوتی در آنجا بیشتر است می‌تواند باعث ابتلای ساکنین به انواع بیماری‌های جسمی و روحی شود.

کارشناسان با بررسی بر روی افرادی که در نزدیکی فرودگاه‌ها و اتوبان‌ها زندگی می‌کنند دریافتند میزان ابتلا به بیماری هایی، چون فشارخون بالا، سکته مغزی و حمله قلبی در آن‌ها بیشتر از ساکنین دیگر مناطق است، همچنین کودکانی که دراین مناطق زندگی می‌کنند به طور میانگین از بهره هوشی پایین تری برخوردار هستند و تولد کودکان مبتلا به اوتیسم نیز دراین مناطق بیشتر دیده می شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند خانه مسکونی در نزدیکی پارک یا تفرجگاه قرار داشته باشد، همچنین وجود مراکز درمانی یا بیمارستان در حوالی منزل مسکونی برای موقعیت‌های اورژانسی بسیار ضروری و مفید است.

گفتنی است، با رعایت این نکات می‌توانید امنیت و سلامت اعضای خانواده خود را حفظ کنید و از زندگی دریک منزل مسکونی جدید لذت ببرید.

   منبع: lifehacker

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی که قبل از خرید یا اجاره‌ی خانه نباید از قلم بیندازید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..