تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودنمایی ترانه‌های ضعیف در میان آثار ترانه‌سراهای شناسنامه‌دار!

اظهار نظر لاری‌پور درباره ترانه‌های امروزی؛

خودنمایی ترانه‌های ضعیف در میان اثر ترانه‌سراهای شناسنامه‌دار!نیلوفر لاری‌پور ترانه‌سرا، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پایین آمدن کیفیت ترانه‌ها گفت: در حال حاضر به ندرت آلبوم‌ها و ترانه‌هایی می‌شنویم که حتی متوسط باشند. اکثر ترانه‌ها ضعیفند. حتی متاسفانه بعضی ترانه‌های با کیفیت پایین که شنیده می شوند، از ترانه‌سراهایی شناسنامه‌دار است که مثلا 5 سال پیش ترانه‌های قوی در کارنامه خود داشتند. برای مثال اگر تیتراژ برنامه‌هایی که در یک سال اخیر ترانه روی آن بوده را با برنامه های هشت سال پیش مقایسه کنیم، متوجه ضعف شعرهای ترانه‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: وقتی از دوستان شناخته‌شده ترانه سرا علت این امر را جویا می‌شویم، می‌گویند که در ابتدا شعر ترانه شکل دیگری داشته ولی به صرف اینکه کارشان خوانده شود، به سلیقه خواننده و آهنگساز شعر را تغییر داده‌اند و با خواننده و آهنگسازی هم مسیر شده‌اند که از شعر چیزی نمی داند.

این ترانه سرا با بیان اینکه علت‌های زیادی برای این معضل وجود دارد، گفت: بسیاری از خواننده‌ها و آهنگسازها تصور می‌کنند، شاعر هم هستند. به طور مثال آهنگساز همان زمانی که آهنگی می‌سازد، کلامی روی آن می‌گذارد. یا خواننده کلامی را می گوید واز آهنگساز می خواهد روی اثر او آهنگ بگذارد. دلیل این امر این است که آنها فرق کار ضعیف و قوی را نمی‌دانند و تصور می‌کنند کاری که خودشان ساخته‌اند، فرقی با کار حرفه ای ندارد. ضمن اینکه ترجیح می دهند هزینه ای را صرف تهیه ترانه نکنند.

لاری‌پور تصریح کرد: بیشتر شاعرانی که کار حرفه‌ای می‌کنند، به مرور زمان کنار رفته‌اند و فضا برای کسانی که علم این کار را ندارند باز شده. اما اینها در بازار کار می‌چرخند و از این جلسه شعر به جلسه شعر دیگر می‌روند و این ترانه‌های ضعیف و غلط مثل یک ویروس بیماری مسری منتشر می شود. به این ترتیب سلیقه شنیداری مردم هم نازل می‌شود؛ چون چیز دیگری پیش رویشان نیست و مجبورند بین چیزهایی که می شنوند، انتخاب کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودنمایی ترانه‌های ضعیف در میان آثار ترانه‌سراهای شناسنامه‌دار!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..