تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوه پخت شیره انگور ملایر ثبت ملی می‌شود

شیوه پخت شیره انگور ملایر ثبت ملی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۳ ، قاره آسیا ۲۹ درصد انگور دنیا را تولید می‌کند و بیشترین تولیدات انگور در آسیا به ایران اختصاص دارد.

ایران در زمینه تولید انگور یازدهم جهان است. کشمش و شیره انگور از محصولات صادراتی ایران به سایر کشورهاست.

شهرستان ملایر یکی از تولیدکنندگان شیره انگور و کشمش است. کیفیت بالای کشمش ملایر سبب شده که به نام خود این شهر «کشمش ملایر» در بازارهای جهانی به فروش برسد.

کشمش ها انواع مختلفی دارند؛ طلایی ، سلطانی، سیاه ،کشمش ملایر و ... .

شناساندن محصولات کشاورزی تولید داخل به بازارهای جهانی علاوه بر اینکه می‌تواند از نظر اقتصادی فواید زیادی به همراه داشته باشد، می تواند کشور ما را از حیث فرهنگی نیز به جهانیان معرفی کند. اخیرا مبلمان ملایر به ثبت ملی رسید و حالا گفته می شود موضوع ثبت شیره ملایر نیز مورد بررسی سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

ثبت ملی شیره ملایر و معرفی آن در آینده به عنوان یک اثر ناملموس در سطح جهان، عنوان مصاحبه خبرنگار ما شد با نظری، مدیر کل ثبت آثار میراث فرهنگی کشور.

نظری در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه برنامه ای برای ثبت شیره انگور در دست بررسی دارید؟ گفت: اینکه خود شیره ملایر به ثبت برسد، امکان پذیر نیست، اما شیوه پخت آن قابل ثبت است. همانگونه که در ثبت آثار ناملموسی چون نان لواش، شیوه پخت آن را ثبت می کنند.

وی در ادامه گفت: ثبت غذا و خوراک های موجود در کشور یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی کشور است و در نظر داریم در آینده نیز نحوه پخت شیره ملایر را نیز ثبت ملی کنیم.

فرانسه جزو معدود کشورهایی است که شیوه میز چیدن، غذا خوردن و بعضی غذاهای خود را ثبت جهانی کرده است. ثبت غذا و خوراک های موجود در مناطق مختلف کشور علاوه بر معرفی آن در داخل ، منجر به افزایش کیفیت گردشگری کشور می شود و می تواند تبلیغی برای جذب هرچه بیشتر توریست به داخل ایران باشد.

 

گزارش از پوریا سلیمان زاده

 

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوه پخت شیره انگور ملایر ثبت ملی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..