تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت دستگاه کنترل قند خون با الهام از گزش پشه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  استفاده از روش‌های کنونی برای تهیه نمونه خون دردآور و ناخوشایند است، به همین منظور بسیاری از شرکت‌ها تجهیزات مختلفی همچون ایمپلنت‌های مجهز به سنسور گلوکز و دستگاه‌های نیمه خودکار کنترلی در این زمینه ارائه کرده‌اند.

طرح اولیه این دستگاه سال 2007 توسط محققان کانادایی ارائه شده که دستگاهی با کمترین روش تهاجمی و پیشرفته خودکار بود و برای نمونه‌گیری گلوکز خون با روش گزش پشه برنامه‌ریزی شده بود. در حال حاضر نمونه پیشرفته این دستگاه ارائه شده که مانند ساعت مچی بر روی دست قرار گرفته و با ضربه بر روی مویرگ‌های دست نمونه خون برای آزمایش میزان گلوکز گرفته می‌شود.

در این روش نمونه‌گیری به صورت فوری، خودکار و دوره‌ای انجام شده و به دلیل نمونه‌گیری خون نتیجه آن معتبر است.

این دستگاه نه فقط میزان گلوکز خون را اندازه‌گیری می‌کند، بلکه در آینده برای دیگر آزمایش‌های خون همچون آزمایش سرطان و ژنتیک نیز کاربردی خواهد بود.

نمونه‌های اولیه این دستگاه بر اساس محرک فیزوالکتریک پوست را به کمک سوزن سوراخ می‌کرد و نمونه‌گیری انجام می‌شد. این دستگاه‌ها گران‌قیمت و سنگین بودند و استفاده از آنها در هر زمانی دشوار بود. به همین دلیل محققان از ترکیبات فلزی ارزان‌قیمت، سوزن کوچک و محرک SMA برای نیروی نفوذی بیشتر در پوست استفاده کردند.

دستگاه جدید از دو قسمت ساعت مانند که شامل باتری، صفحه LED محرک و دیگر مولفه‌های مختلف می‌باشد تشکیل شده است. این دستگاه دارای کارتریج، پایه مجهز به سوزن و نوار تست است.

نفوذ سوزن این دستگاه در بدن موجب ناراحتی و آزار نشده و دقیقا مانند گزش پشه احساس می‌شود.

این دستگاه قابل برنامه‌ریزی نمونه‌برداری در طی روز بوده و نتایج نیز از طریق امواج بی‌سیم به گوشی هوشمند و یا مطب پزشک ارسال می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت دستگاه کنترل قند خون با الهام از گزش پشه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..