تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط بروز 5 سرطان با چاقی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر مهیار منصوری ، با اشاره به اینکه افزایش وزن در بزرگسالی موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان است، افزود: در بیماران بهبودیافته سرطان، افزایش وزن می‌تواند موجب سرطان‌های دیگر شود.

این فوق تخصصی آنکولوژی و خون تاکید کرد: گردآمدن چربی‌ها در دور شکم باعث ترشح استروژن در خون می‌شود و با سرطان‌های سینه، روده بزرگ، لوزالمعده و رحم ارتباط دارد.

منصوری اضافه کرد: مصرف بیش از ۲.۴ گرم نمک خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اثر ذرات معلق در هوای آلوده در ایجاد سرطان ریه به اثبات رسیده، افزود: همچنین این ذرات می‌توانند موجب سرطان سینه و معده شوند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی درباره مصرف ضد آفتاب و نقش آن در سرطان‌ها، گفت: مصرف ضد آفتاب می‌تواند تا حدی مانع از برخورد اشعه فرابنفش به پوست شود، اما مطالعات جدید نشان داده که مصرف زیاد ضد آفتاب‌ها خود می‌تواند باعث ایجاد سرطان می‌شود.

منصوری با تاکید براینکه ضد آفتاب‌ها با کاهش جذب ویتامین d به ایجاد سرطان‌های روده بزرگ و استخوان کمک می‌کند، تصریح کرد: ضد آفتاب‌های مناسب معمولا SPF بالای ۱۵ دارند، همچنین اجازه ندهید پوست‌تان بسوزد و ضایعات ناشی از آفتاب را درمان کنید.

این فوق تخصص آنکولوژی و خون یادآور شد: واکسیناسیون با جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف باعث جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و ایمنی بدن را همیشه قدرتمند نگه می‌دارد.

وی در مورد استفاده از لوازم آرایشی و نقش آنها در ایجاد سرطان گفت: در برخی لوازم آرایشی به خصوص انواع تقلبی آن‌ها از مواد سرطان‌زا استفاده می‌شود مانند فتالات، فرمالدئید، اکسی بنزون، همچنین بنزیل بنزوات که باعث مواردی از سرطان می‌شوند.

منصوری، یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سرطان، استفاده نکردن از عوامل سرطان‌زا دانست و عنوان کرد: تعدادی از موادی که در زندگی روزانه افراد استفاده می‌شوند می‌توانند خطرات جدی داشته باشند که این مواد شامل آزبست، نور خورشید، نور سفید، خاک اره، نوشیدنی‌های الکلی، بنزن (موجود در بنزین) و نفتالین هستند و سبب تحریک رادیکال‌های آزاد شده و این رادیکال‌ها با گرفتن الکترون از دیگر مولکول‌ها، دست به تخریب دیگر مولکول‌ها، سلول‌ها و دی ان ای می‌زند و با جهش ژنتیکی، به پدید آمدن انواع سرطان‌ها کمک می کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط بروز 5 سرطان با چاقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..