تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با سرزمین عجایب اپل آشنا شوید +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که استیو جابز در سال 2011 پیشنهاد احداث ساختمان جدید اپل را مطرح کرد شاید باور نداشت رویای ساخت "بهترین ساختمان اداری جهان" تنها ظرف 4 سال محقق شود. اینک در سال 2017 این رویا با همت نورمن فاستر، معمار انگلیسی تحقق یافته؛  ساختمانی شبیه سفینه فضایی در منطقه کوپرتینو که به گفته کارشناسان قرار است استانداردهای ساختمان‌سازی را تغییر دهد.

احداث ساختمان جدید اپل در زمینی با  مساحت تقریبی 710 هزار متر مربع  آغاز شد. هدف اولیه آن تجمیع بخش‌های مختلف شرکت اپل از جمله بخش اداری و ایجاد فضایی راحت و شاد برای خانواده‌ها بود. حدود 260 هزار متر مربع از این زمین به بخش اداری اختصاص یافته و گفته می‌شود گنجایش پذیرش 13000 کارمند را دارد. معماری این ساختمان مشابه طراحی مک‌بوک ایر اپل است به‌نحوی که سیم‌ها به طور ماهرانه بین دیوارهای شیشه‌ای آن پنهان شده‌اند.

با سرزمین عجایب اپل آشنا شوید +فیلم

این ساختمان در نمایی تمام‌شیشه‌ای احداث شده و ویژگی جالب آن این است که تمام شیشه‌ها منحنی هستند و هیچ شیشه تختی در آن به کار نرفته است. با این معماری به کارمندان قادر خواهند بود همزمان به چشم‍انداز داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند. به گفته دست اندر کاران 3000 قطعه شیشه منحنی مخصوص این ساختمان تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است. سقف ساختمان اصلی و پارکینگ‌های ساختمان، با پنل‌های خورشیدی‌ پوشیده شده تا از این طریق بخشی از انرژی مورد نیاز ساختمان تامین شود.

شاید جذاب‌ترین بخش ساختمان فضای سبز آن باشد. فضایی با 6000 اصله  انواع درخت‌های زردآلو، هلو که 80 درصد کل مساحت آن را دربرمی‌گیرد. در مجموع نوع درختان و گیاهانی که در آن به کاررفته به گونه‌ای است که با شرایط آب و هوایی خشک سازگاری داشته و در مقابل کم‌آبی مقاومند.

از امکانات جانبی ساختمان جدید اپل می‌توان به سالن اجتماعات با گنجایش 1000 نفر، کافی‌شاپ‌هایی مجهز، سالن سینما، مرکز سلامتی ویژه کارکنان با امکان خدمات‌رسانی به 2000 کارمند، سالن کنفرانس، باشگاه بدنسازی بسیار وسیع و پارکینگ‌های زیرزمینی با ظرفیت پارک بیش از 10000 خودرو اشاره کرد. جالب است بدانید پارکینگ‌ها در زیر زمین ساخته شده‌اند تا در نمای فضای سبز خدشه‌ای وارد نکنند. برای کارمندان نیز 1000 دوچرخه در نظر گرفته شده تا خود را به ماشین‌های پارک‌شده در پارکینگ برسانند.

برای ساخت ساختمان جدید اپل در مجموع 5 میلیارد دلار هزینه شده است.

با سرزمین عجایب اپل آشنا شوید +فیلم

ویدئوهای زیر مراحل ساخت ساختمان عظیم اپل را نشان می‌دهد.

/انتهای پیام

   



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با سرزمین عجایب اپل آشنا شوید +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..