تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنبیه؛ کودک را از درس خواندن فراری می دهد

ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد:مشکلات روحی و روانی در کودک ناشی از اختلافات والدین، تنش های محیط خانواده، تبعیض و مقایسه کودک با دیگران، حسادت به فرزندتازه متولد شده، سرزنش و تنبیه های مکرر از عوامل مهم  درس نخواندن کودکان محسوب می شود.

 ازغندی در ادامه تصریح کرد: خستگی، حواس پرتی و وجود اختلال در یادگیری مانند بیش فعالی و  تمرکز نداشتن  از دیگر موارد انجام ندادن تکالیف مدرسه درکودک است که باید با نظارت دقیق تر والدین و درصورت نیاز مراجعه به روان پزشک و درمان های دارویی این مشکلات رفع خواهد شد.

 این روانشناس کودک با بیان اینکه تنبیه نمی تواند گزینه خوبی برای درس خواندن محسوب شود، تاکید کرد:تنبیه باعث فراری دادن کودک از مدرسه و تقویت حس تنفر از درس خواندن می شود.

وی با بیان اینکه محیط آرامی را باید برای کودک در نظر بگیرید تا بتواند تكالیف خود را به خوبی انجام دهد، افزود: هر روز از فرزند خود بپرسید كه باید برای روز آینده چه تكالیفی را انجام دهدو از انجام کارهای درسی او مطمئن شوید.

ازغندی در پایان گفت: کتاب خواندن به همراه کودک، تاثیر زیادی در ایجاد علاقه آن‌ها برای درس خواندن دارد و موجب نهادینه شدن عشق به مطالعه، ایجاد انگیزه در فرزندان می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنبیه؛ کودک را از درس خواندن فراری می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..