تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعای گاردین: روسیه مظنون حمله سایبری به پارلمان انگلیس است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تارنمای روزنامه گاردین عصر یکشنبه در گزارشی مدعی شد که دولت روسیه مظنون اصلی حمله سایبری علیه پارلمان انگلیس که به‌ موجب آن 90 ایمیل متعلق به نمایندگان مجلس هک شده است، به شمار می‌رود.

این روزنامه نوشت: هر چند تحقیقات در رابطه با این حمله، هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و به لحاظ فنی شناسایی هویت مهاجم امکان‌پذیر نیست، اما به نظر می‌رسد که مسکو متهم اصلی این حمله است.

سرویس امنیتی انگلیس بر این باور است که این حمله از سوی یک دولت خارجی صورت گرفته و نمی‌تواند کار گروه کوچکی از هکرها باشد.

یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با گاردین که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: 'یک حمله بی‌رحمانه صورت گرفته که به نظر می‌رسد از سوی یک دولت خارجی سازمان‌دهی شده است.'

وی افزود: 'طبیعت این حمله به‌گونه‌ای است که شناسایی عامل آن بسیار دشوار خواهد بود.'

برخی از نمایندگان مجلس نیز پس از حمله یادشده در گفت‌وگو با گاردین گفته‌اند که دولت‌های خارجی نظیر روسیه و کره شمالی را مقصر این حمله می‌دانند.

به گزارش منابع محلی، دفتر فنی پارلمان انگلیس اعلام کرده که تنظیمات حساب نمایندگان را تغییر داده است تا مانع نفوذ هکرها شود؛ با این‌حال یک سخنگوی مجلس فاش کرد که بخشی از این حادثه به دلیل استفاده از رمز عبور ضعیف از سوی نمایندگان بوده است.

این سخنگو افزود: تحقیقات در رابطه با این حمله در جریان است، اما تاکنون مشخص‌شده است که زیر یک درصد از 9 هزار ایمیل ثبت‌شده در شبکه کامپیوتری پارلمان آسیب‌دیده است.

این سخنگوی روز گذشته از تلاش عناصر خارجی برای دسترسی غیرمجاز به‌حساب کاربری نمایندگان پارلمان خبر داده بود.

وی گفته بود: ما به تحقیقات در رابطه با این حادثه ادامه خواهیم داد و از طریق مشورت با مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) تدابیر لازم برای حفاظت از شبکه کامپیوتر پارلمان را صورت خواهیم داد.

انتهای پیام/  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعای گاردین: روسیه مظنون حمله سایبری به پارلمان انگلیس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..