تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماز عید فطر نباید به صورت جزیره‌ای برگزار شود/ وحدت و انسجام مسلمین در این روز دشمن‌شکن است

ساعت: 16:21 منتشر شده در مورخ: 1396/04/04 شناسه خبر: 1136657

وقتی مسلمانان در عید سعید فطر با انسجام در صف‌های نماز بایستند با اتحاد خود پیامی دشمن‌شکن را در دنیا به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال  را عید قرار داده است؛ زیرا در این روز، انسان ها به فطرت خود باز می‌گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می‌شوند.

عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بی‌شمار وارد شده و روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد.

در این روز مسلمانان پس از ۳۰ روز بندگی در صف‌های نماز عید سعید فطر در کنار یکدیگر شکر نعمت‌های خداوند و توفیق بندگی را به جا آورده و با روحیه‌ای تازه بااخلاص به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وحدت و انسجام در برپایی نماز عید فطر ضروری است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در بخشی از سخنان خود در نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر اظهار کرد: ان‌شاء‌الله در روز عید فطر نماز باشکوهی را برگزار خواهیم کرد و مسجدالنبی (ص) مرکز برگزاری نماز عید فطر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تلاش کنیم و بکوشیم تا نماز عید فطر را یکجا و متمرکز برپا کنیم و این رسم نشود که در هر گوشه و محله‌ای نماز عید فطر برپا شود زیرا این جدا جدا برگزار کردن به عید فطر تعلق ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: همه همت کنیم تا شکوه نماز عید فطر، دست‌خوش جزیره‌ای برگزار شدن نباشد و همه مسئولان و نهادهای مختلف باید برای ایجاد وحدت و انسجام نماز عید فطر، تلاش کنند.

ائمه جماعات نماز عید فطر را در مسجدالنبی(ص) برپا کنند

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز عید فطر اظهار کرد: با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر برگزاری متمرکز نماز عید فطر، امسال برنامه‌ریزی خاصی در سایر مساجد شهر قزوین نداریم.

وی افزود: به مبلغین حاضر در بقاع متبرکه سطح شهرستان قزوین ابلاغ شده تا در این مکان‌ها از برگزاری نماز عید فطر خودداری کنند.

این مسوول در ادامه گفت: همچنین به هیئت‌های امنای مساجد هم توصیه شده تا این مسئله را مورد توجه قرار دهند و البته ائمه جماعات مساجد باید تصمیم گیرنده باشند.

حجت‌الاسلام عادل عنوان کرد: امیدواریم تا مردم مومن قزوین با حضور یکپارچه در مسجدالنبی یک نماز وحدت‌بخش و باشکوهی را برپا کنند.

نماز عید فطر نباید به صورت جزیره‌ای برگزار شود

حجت‌الاسلام حسن دهقان نژاد امام جماعت مسجد ثارالله قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: هر سال نماز عید فطر را در این مسجد برگزار می‌کردیم اما امسال پیرو توصیه نماینده ولی فقیه در استان این برنامه را لغو کردیم.

وی با بیان اینکه نباید این نماز باشکوه به صورت جزیره‌ای در سطح شهر برگزار شود گفت: در سیره امام رضا(ع) می‌بینیم که همه مردم پشت سر امام نماز برپا می‌کنند و نماینده ولی فقیه هم از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردارند.

دهقان نژاد تصریح کرد: وقتی همه آحاد مردم و هیئت‌های مذهبی در مسجدالنبی برای برپایی نماز عید سعید فطر متمرکز شوند شور و اتحاد خاصی در عید مسلمین حاصل خواهد شد.

وی بیان کرد: وقتی مسلمانان در این روز بزرگ با انسجام در صف‌های نماز بایستند با اتحاد خود پیامی دشمن‌شکن را در دنیا به نمایش خواهند گذاشت.

اطلاعیه برگزاری نماز عید فطر در قزوین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماز عید فطر نباید به صورت جزیره‌ای برگزار شود/ وحدت و انسجام مسلمین در این روز دشمن‌شکن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..