تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بین صنعت و دانشگاه آزاد زنجان ۲۰ میلیارد ریال قرار داد منعقد شد/ظرفیتهای علمی گره گشای مشکلات صنعت

ساعت: 14:28 منتشر شده در مورخ: 1396/04/04 شناسه خبر: 1136347

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان میزان قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه آزاد استان را در طی 4 سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در طی سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد ریال قرارداد انجام کار بین دانشگاه و صنایع استان منعقد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله رجائی در گفت و گو با زنجانم با ارائه گزاری از میزان وضعیت و ارتباط انشگاه آزاد اسلامی استان با صنایع  اظهار داشت: در راستای شکل گیری و ایجاد ارتباط با صنایع استان نشستهای زیادی را با صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی داشته ایم که به صورت متقابل بتوانیم نیازهای همدیگر را برطرف کنیم.

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ابراز کرد: بخش خصوصی با در اختیار گذاشتن پروژه های تحقیقاتی خود در زمینه های مختلف همچون ارتقای فناوری و نیز با واگذاری دوره های آموزشی خود به دانشگاه و در مقابل  حضور دانشجویان در مراکز تولیدی و صنعتی می تواند سبب شکل گیری ارتباط درست بین دانشگاه و بخش صنعت استان شود.

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم احصا نیازهای صنایع استان  ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان در این زمینه گام های بسیار مثبتی را برداشته است که نمونه آن راه اندازی مراکز تحقیقات صنعتی، مرکز تحقیقات بیولوژیک و نیز مرکز تحقیقات سرب و روی است.

وی میزان قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه آزاد استان را در طی 4 سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و  تاکید کرد: در طی سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد ریال قرارداد انجام کار بین دانشگاه و صنایع استان منعقد شده است.

رجائی دیگر اقدام دانشگاه در راستای رفع نیازهای صنایع استان را طرح سامانه آزمایشگاههای همکار دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد دانست و گفت: دانشجویان محققان و نیز متقاضیان بخش خصوصی می تاونند با حداقل هزینه از امکانات این آزمایشگاهها  استفاده کنند.

 

* نیازمند راه اندازی سامانه احصا نیازهای صنعت استان هستیم

وی ایجاد ارتباط بهتر بین صنعت و دانشگاه ها را نیازمند راه اندازی سامانه احصا نیازهای صنعت دانست و گفت: اگر بتوان بوسیله یک سامانه نیازهای متقابل صنعت و دانشگاه را احصا کرد در آن صورت است که می توان در راستای برطرف کردن این نیازها اقدام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اول خردادماه ۱۳۶۴ تاسیس و فعالیت آموزشی خود را با چهار رشته و ۱۷۵ دانشجو در یک ساختمان استیجاری کوچک آغاز کرده است ،خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش دو رکن اساسی و بنیادی در دانشگاه هستند و این دو لازم و ملزوم همدیگرند که بدون پژوهش نمی توانیم به اهداف ترسیم شده که همان تولید علم و فناوری است دست یابیم.

رجایی تاکید کرد: در طی سالهای اخیر جذب هئیت های علمی را داشته ایم که با انجام اینکار بدنبال تقویت بنیه علمی دانشگاه هستیم که بتوانیم زمینه برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که عمدتا بر اساس نیازهای استان باشد را  افزایش دهیم.

 

*جذب دانشجویان متناسب با رویکرد توسعه ای استان در بخش آی تی و الکترونیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به دنبال گسترش رشته  مقطع های تحصیلی متناسب با بازار کار استان هستیم گفت: با توجه به رویکرد توسعه برای تبدیل شدن استان به قطب برق ، الکترونیک و آی تی و بر اساس برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404 رشته های مهندسی برق، دکترای رشته برق اقتصاد و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است که بتوان با پرورش نیروهای متخصص در این زمینه در راستای اهداف توسعه ای استان گام برداشت.

وی عنوان کرد: پتانسیل و ظرفیتهای بخش دانشجویی و علمی می تواند گره گشای مشکلات صنعتگران باشد ودر مقابل زمینه اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بین صنعت و دانشگاه آزاد زنجان ۲۰ میلیارد ریال قرار داد منعقد شد/ظرفیتهای علمی گره گشای مشکلات صنعت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..