تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ریاست اکبرنژاد و همه راه های دبیری برای جلب آرای اعضا

ساعت: 14:54 منتشر شده در مورخ: 1396/04/04 شناسه خبر: 1136567

آنچه که بعد از انتخابات تبدیل به دغدغه اصلی فعالان اجتماعی و شهری شده است، مساله انتخاب رییس شورا و بدنبال آن شهردار بعدی تبریز است که هر روز نام های مختلفی برای این مسندهای مهم و تاثیرگذار مطرح می شود و از اکبرنژاد، دبیری و نیکوخصلت بعنوان گزینه های جدی یاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ،  با روشن شدن نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، اکثریت اعضای دوره چهارم باید از پارلمان این شهر خداحافظی کنند و جای خود را به چهره های جدید بدهند.

با پیروزی ۸ نفر از اعضای لیست امید و ۴ اصولگرا و یک مستقل، اکنون شمارش معکوس برای شورای پنجم آغاز شده است؛ اما این تنها موضوعی نیست که این روزها درباره آن صحبت می‌شود.

آنچه که بعد از انتخابات تبدیل به دغدغه اصلی فعالان اجتماعی و شهری شده است، مساله انتخاب رییس شورا و بدنبال آن شهردار بعدی تبریز است که هر روز نام های مختلفی برای این مسندهای مهم و تاثیرگذار مطرح می شود.

اما پیش از آنکه به بررسی گزینه های احتمالی بپردازیم لازم است نگاهی به اهمیت و حساسیت شورای شهر تبریز و سابقه آن بیندازیم.

اولین و مهمترین موضوعی که در مساله شورای شهر تبریز مطرح است؛ حواشی و جنجال های شورای چهارم اعم از بحث اقلیت و اکثریت، فسادهای مالی برخی اعضا و دستگیری آنها، چالش های لوایحی همچون هبه و موضوعات جنجالی از قبیل دفتر مشاوران می باشد که می تواند شورای پنجم را تحت تاثیر آن قرار دهد.

موضوع بعدی ریاست چندین ساله دبیری بر شورای تبریز می باشد که تقریبا از اواسط دوره سوم شروع و تا پایان دوره چهارم تداوم داشت؛ و این می تواند عامل مهمی در عزم شورانشینان جدید برای تغییر باشد.

انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ نیز از دیگر موضوعات مهمی است که شورای پنجم با آن سر و کار دارد و شورا و شهردار را درگیر خود خواهد کرد.

شکور اکبرنژاد، سرلیست امید و منتخب دوم شورای شهر که در شورای دوم سابقه ریاست دارد؛ یکی از جدی ترین گزینه هایی است که این روزها برای نشست بر صندلی ریاست پارلمان محلی تبریز مطرح می شود. او که در انتخابات مورد توجه و علاقه حامیان دولت و اصلاح طلبان قرار گرفته حالا این روزها از سوی همین جریان سیاسی گزینه اصلی برای ریاست شورا تلقی می شود.

با توجه به اینکه لیست امید اکثریت شورا را در اختیار دارد؛ در صورت انتخاب اکبرنژاد بعنوان رییس شورا، احتمال می رود شورای پنجم نیز همانند دوره چهارم به دو طیف اکثریت و اقلیت و این بار با رنگ و بوی سیاسی تبدیل شود و در ادامه شهردار را نیز از طیف خود انتخاب کنند.

ولی از نام شهرام دبیری هم نباید به سادگی عبور کرد و وی هنوز هم یکی از گزینه های محتمل و پررنگ برای ریاست شورای شهر تبریز است. او که در کارنامه کاری خود علاوه بر ریاست چندین ساله بر شورا، سوابق مدیریتی در حوزه ورزش را نیز دارا است؛ سعی خواهد کرد جایگاه مدیریت خود در حوزه شهری را حفظ کند اما با توجه به اینکه ۸ نفر از اعضای  در لیست امید قرار دارند و اعضای آن لیست پیمان نامه مشترک امضا کرده اند؛ وی برای جلب رضایت حداقل ۳ نفر از آنها تلاش خواهد کرد که البته کار ساده ای به نظر نمی رسد.

فرضیه دیگر برای انتخاب شدن دبیری بعنوان رییس شورا این است که وی راهکار تعامل با اعضای لیست امید را برمی گزیند و ریاست خود در شورا را به شرط انتخاب شهردار با نظر اعضای امید بپذیرد.

البته نام های دیگری همچون سعید دباغ نیکوخصلت نیز در برخی محافل مطرح است. وی که از راه یافتگان لیست امید به شورای شهر می باشد؛ گزینه ای مرزی بین دبیری و اکبرنژاد به شمار می رود و در محافل گوناگون از این چهره ورزشی و دانشگاهی نیز گزینه محتمل برای نشستن بر مسند ریاست پارلمان محلی تبریز یاد می شود.

اما با همه این تفاسیر ساختمان عمارت شهرداری تبریز همچنان موضوع داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی است که تکلیف آن تا یک ماه دیگر روشن می شود. با این‌حال تا امروز افرادی که به آنها اشاره شد از گزینه های مطرح شده هستند اما همچنان این احتمال وجود دارد که رییس آینده شورا از میان این افراد نباشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ریاست اکبرنژاد و همه راه های دبیری برای جلب آرای اعضا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..