تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با رعایت این نکات طعم شیرین سفر را بچشید/ مصرف یخ هاى کنار جاده اى ممنوع!

با رعایت این نکات طعم شیرین سفر را بچشید/ مصرف یخ هاى کنار جاده اى ممنوع!محسن فرهادی معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز تعطیلات عید فطر و رعایت بهداشت در طول سفر اظهار کرد: در سفر‌ها مردم به بهداشت محلی که تصمیم اسکان در آن را دارند و نوع آب مصرفی توجه ویژه‌ای داشته باشند و در صورتى که از اتصال آب مورد استفاده به شبکه آب شرب شهر و روستا مطمئن نیستند از مصرف آن خوددارى کرده و از آب بسته‌بندی یا بطری استفاده کنند.

وی افزود: مردم باید به تابلو‌های نصب شده هشداردهنده به خصوص در محل شیر آب‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده تابلو‌ « این آب آشامیدنی نیست » به هیچ وجه از آن استفاده نکنند.

غذاهایى که سفر را به کامتان تلخ مى کنند

فرهادی با بیان اینکه در فصول گرم خطر ابتلا به مسمومیت‌های غذایی وجود دارد، گفت: موادغذایی به خصوص غذا‌هایی که حاوی گوشت هستند، نباید بیش از ۲ ساعت خارج از یخچال نگهداری شوند و هنگام مصرف نیز به خوبی گرم شده تا دمای آن به بالای ۷۰ درجه رسیده و عوامل میکروبی آن از بین برود.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به خطر انتقال بیماری از میوه و سبزیجات در فصول گرم اظهار کرد: در همه فصول مصرف میوه و سبزی توصیه می‌شود، اگرمسافران برای صرف غذا به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند، به سلامت میوه و سبزی‌ها توجه کرده و بهتر است سالاد و سبزی بسته بندی و دارای پروانه ساخت درخواست کنند.

یخ کنار جاده اى و قالبى ممنوع!

وی با بیان اینکه سلامت یخ‌های قالبی کنار جاده‌ها مورد تایید نیست، افزود: مسافران در طول سفر از یخ‌هایی که  سلامت آنها مورد اطمینان نیست استفاده نکنند زیرا یخ‌های قالبی، یخ صنعتی و غیر قابل شرب بوده و در صورت نیاز از  یخساز‌هایی که به شبکه آب شرب مطمئن وصل هستند، استفاده کنند.

خطر لباس اجاره اى در آب گرم و استخر‌ها

فرهادی با اشاره به استفاده از استخر و آب گرم‌ها در سفر به مسافران هشدار داد: به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها از لباس‌های عمومی و کرایه‌ای شنا استفاده نشود و هر فردی باید لباس اختصاصی داشته باشد، مسافران اگر لباس شنا همراه ندارند لباس مورد نیاز خود را خریداری کنند.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت افزود: در فصل گرما افرادی که درطبخ و تهیه غذا دخالت دارند باید علاوه بر رعایت بهداشت فردی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری، بهداشت ابزار و ظروفی را که غذا در آنها تهیه می‌شود، بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: به طور کلی در تهیه موادغذایی در طول سفر به رعایت بهداشت در آشپزخانه، شست و شو دست، رعایت بهداشت فردی تهیه کننده غذا، بهداشت ظروف مورد استفاده حتی ظرف یکبارمصرف توجه کرد.

فرهادی تاکید کرد: پس از استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی در طول سفر شست و شوی دست‌ها نکته کلیدی در حفظ سلامتی و رعایت بهداشت است و نباید به ضدعفونی کننده‌ها اکتفا کرد، زیرا شست و شو دست بر استفاده از موادضدعفونی کننده مقدم است.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت یادآور شد: سامانه ۱۹۰ معاونت بهداشت وزارت بهداشت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات و پیشنهادات مردمی است و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را گزارش دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با رعایت این نکات طعم شیرین سفر را بچشید/ مصرف یخ هاى کنار جاده اى ممنوع!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..