تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص 6 میلیون هکتار از اراضی کشور به کشت گندم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسفندیاری در بازدید از مزارع گندم شهرستان پارس آباد افزود: تا امروز 4 میلیون و 500 هزار تن گندم توسط مراکز خرید کشور، خریداری و به سیلوهای کشور ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال براساس پیش بینی کارشناسان از اراضی زیر کشت محصول استراتژیک گندم 12 میلیون تن محصول برداشت شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور با بیان اینکه در حال حاضر گندم در مناطق معتدل و نوار مرطوب خزری، برداشت می شود اظهار داشت: کار برداشت این محصول تدریجا در نواحی سرد هم شروع خواهد شد و تا پایان مرداد ماه برداشت مستقیم از مزارع خاتمه پیدا می کند و در این میان برداشت دو مرحله ای هم تاپایان شهریور ماه ادامه دارد بر همین اساس امسال واردات گندم نخواهیم داشت.

اسفندیاری همچنین از ترویج کشت محصولات دانه های روغنی سطح زیر کشت گندم از سال آینده خبر داد.

وی گفت: در برنامه طرح اقتصاد مقاومتی و با رویکرد ترویج کشت محصولات دانه های روغنی، از سال آینده کاهش سطح زیر کشت گندم را در سطح کشور خواهیم داشت.

اسفندیاری گفت: با توجه به خودکفایی کشور در تولید گندم و رویکرد اقتصاد مقادمتی در مورد اصلاح الگوی کشت دانه های روغنی از سال آینده جایگزین کشت بخشی از مزارع گندم خواهد شد.

وی خاک دشت مغان را بسیار حاصلخیز معرفی کرده و افزود: مزارع گندم شهرستان پارس آباد، هم از نظر عملکرد و هم از نظر کیفیت دانه، استانداردهای لازم این محصول را دارند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص 6 میلیون هکتار از اراضی کشور به کشت گندم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..