تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف بقایای معماری عصر آهن در نیشابور

کشف بقایای معماری عصر آهن در نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ضوی گفت: کشف مزبور در اجرای نخستین فصل کاوش‌های باستان شناختی دانشگاه نیشابور در محوطه باستانی 'سه تپه' این شهرستان محقق شده است.

وی افزود: محوطه سه تپه در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی نیشابور و در مجاورت رودخانه فصلی کال شور قرار دارد و کاوش‌های علمی و آموزشی باستان شناسی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور از سال گذشته با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این محوطه آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ضوی گفت: این کاوش‌ها به منظور لایه نگاری محوطه باستانی تا حدود ۲ ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

زارع صفت افزود: دوره‌های تاریخی و پیش از تاریخ نیشابور به نوعی مغفول مانده که امیدواریم بتوان در این کاوش‌ها دوره‌های مغفول را پیدا کرد.

انتهای پیام//م. ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف بقایای معماری عصر آهن در نیشابور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..