تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است

ساعت: 10:42 منتشر شده در مورخ: 1396/04/04 شناسه خبر: 1135882

حجت الاسلام مقدسی گفت: زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است و تربیت جامعه ارتباط تنگاتنگی با انجام تکالیف دینی به ویژه پرداخت زکات دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، مام جمعه نیر در جلسه شورای زکات که با محوریت زکات فطره  تشکیل شد اظهار داشت: زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است و تربیت جامعه ارتباط تنگاتنگی با انجام تکالیف دینی به ویژه پرداخت زکات دارد.
 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: اولویت هزینه زکات رفع نیاز فقرا و نیازمندان است و با پرداخت زکات و فراهم شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی شاهد حفظ آبروی نیازمندان ،کاهش فقر و فاصله طبقاتی و فساد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام مقدسی اظهار داشت: دین اسلام به عنوان یک دین کامل و جامع به تمام مسایل و جنبه‌های مادی، معنوی و اعتقادی پرداخته است و از بین حدود و احکام شرعی توانسته است بیشترین تذکرات و توصیه‌ها را در باب مسایل اقتصادی و حرام و حلال بودن نظام اقتصادی مطرح کند.

 

امام جمعه نیر گفت: کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهرستان نیر امسال مامور جمع‌آوری زکات فطره مردم در روز عید سعید فطر هستند و به غیر از این دو ارگان هیچ ارگان و موسسه خیریه دیگری حق جمع آوری زکات فطره را در محوطه برگزاری نماز عید فطر ندارد.

 

حجت الاسلام مقدسی در ادامه خواستار وحدت رویه در جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان شد.

 

وی از زکات و خمس به عنوان اسباب تطهیر مال در نظام اقتصادی اسلام و جامعه بشری یاد کرد و افزود: اگر به فلسفه احکام اقتصادی اسلام نگاه کنیم به خوبی در می‌یابیم که هدف اسلام برقراری عدالت، دوری از انباشت ثروت و توجه به افراد محروم و نیازمند جامعه است.

 

حجت الاسلام مقدسی با بیان این‌که خمس، زکات، صدقه و برخی از احکام اقتصادی و مالی دین مبین اسلام بر گرفته از اندیشه آرمانی بشر و در راستای تأمین بسیاری از نیازمندی‌ها بوده است، تصریح کرد: دین اسلام هرگز مسایل اقتصادی و مادی را در زندگی نادیده نگرفته بلکه در کنار توصیه‌های فراوان در باب رشد معنوی، اخلاقی و کرامت انسانی به کسب روزی حلال، پاک و طیب تاکید کرده است.

 

وی از پرداخت زکات و خمس به عنوان یکی از راه‌های تطهیر مال و برجسته کردن شاخصه اعتقادی یاد کرد و گفت: امر مهم الهی را می‌توان در هشت زمینه استفاده کرد که یکی از آنها تأمین نیاز افراد فقیر و تهیدست است.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..