تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلبان اختصاصی رهبر انقلاب موضوع یک مستند شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرائد امیری، تهیه‌کننده مستند «خلبان» گفت: تیمسار اصغر مطلق از خلبانان دوره رژیم شاه بود که مراحل خلبانی خود را خارج از ایران و نزد خلبانان مطرح زمان خود آموزش می‌بیند و با پیروزی انقلاب به صف ارتشیان هوادار جمهوری اسلامی می‌پیوندد.

وی به اولین مأموریت مهم تیمسار مطلق اشاره کرد و گفت: این خلبان کارآزموده کشور پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی دیگر از همکارانش، عملیات معروف حمله به اچ 3 را طرح‌ریزی می‌کنند و خود نیز در نقش خلبان هواپیمای سوخت‌رسان در این عملیات مهم و راهبردی نقش‌آفرینی می‌نماید.

امیری با اشاره به اقدامات حساسی که توسط خلبان مطلق در نظام جمهوری اسلامی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات حساس خلبان مطلق، انتقال پیکر مطهر امام خمینی(ره) به بهشت زهرا(س) بود که به دلیل ازدحام جمعیت و احتمال هجوم مردم، یکی از پرواز‌های حساس وی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایشان همچنین رئیس آشیانه پرواز رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری و رهبری بوده، به عبارت دیگر خلبان اختصاصی رهبری در فراز‌های مهمی از تاریخ کشور قلمداد می‌شده است.

این تهیه‌کننده در پایان سابقه آشنایی خود با خلبان مطلق را به یک فعالیت تاریخ‌نگاری انقلاب مربوط دانست و اظهار کرد: در پروژه تاریخ شفاهی انقلاب که سال 92 انجام شده بود با تیمسار مطلق آشنا شدم و جرقه‌های شکل‌گیری یک مستند جذاب و مفید برای همه افراد، از همان زمان در ذهنم شکل گرفت.گفتنی است مستند «خلبان» به کارگردانی علی کیوان و تهیه‌کنندگی سیدرائد امیری در مرکز رسانه‌ای عهد مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند و به زودی برای پخش از سیمای ملی آماده می‌شود.

منبع:کیهان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلبان اختصاصی رهبر انقلاب موضوع یک مستند شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..