تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشپزی با دستور سرآشپز معروف ترکیه‌ای

کد خبر: ۵۴۸۴۶۳

۴۷۲  بازدید

مهمت گورش (Mehmet Gurs) در 13 سپتامبر 1969 در فنلاند از پدری ترکیه ای و مادر سوئدی- فنلاندی به دنیا آمد و در شهرهای استکهلم و استانبول بزرگ شد.

ماهنامه سفره ایرانی: مهمت گورش (Mehmet Gurs) در 13 سپتامبر 1969 در فنلاند از پدری ترکیه ای و مادر سوئدی- فنلاندی به دنیا آمد و در شهرهای استکهلم و استانبول بزرگ شد. گورش هشت سال را به آموزش و کار به عنوان سرآشپز در ایالات متحده آمریکا گذارند. او در دهه 1990 به ترکیه بازگشت و به کار خود در آنجا ادامه داد. او در حال حاضر یکی از شف های سرشناس ترکیه، رستوران دار و شخصیت تلویزیونی مشهور است. در اینجا طرز تهیه چند غذای خوشمزه از این شف معروف را در اختیار شما قرار می دهیم.

کوفته ازمیری


(ازمیر شهری در غرب کشور ترکیه)

مواد لازم:


گوشت چرخ کرده: 500 گرم پیاز (رنده شده): 1 عدد سیر (رنده شده): 2 حبه تخم مرغ: 1 عدد پودر نان خشک یا پودر سوخاری: یک دوم پیمانه نمک: به مقدار لازم فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم زیره: به مقدار لازم برگ جعفری تازه (خردشده): 2 ق س سیب زمینی: 2 عدد گوجه فرنگی (خردشده): 1 عدد فلفل سبز (خردشده): 1 عدد روغن: به مقدار لازم
مواد لازم سس:
رب گوجه فرنگی: 1 ق س آب داغ: به مقدار لازم
 آشپزی با شف ترکیه ای

طرز تهیه:


1. پیاز و سیر رنده شده و گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زیره پودر شده، پودر نان خشک یا پودر سوخاری و برگ جعفری خردشده را به مواد اضافه و مخلوط کنید. مواد را به خوبی با دست ورز دهید.

2. روی مخلوط به دست آمده را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید. در این فاصله سیب زمینی ها را پوست کنده و درشت خرد کنید. آن ها را در روغن داغ سرخ کنید.


3. گلوله هایی به اندازه گردو از مخلوط گوشت جدا کنید و کف دست خود باریک رول کنید. آنها را در روغن داغ سرخ کنید. سیب زمینی و کوفته های سرخ شده را در ظرف فر بچینید برای تهیه سس رب گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن تفت دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید.

4. پس از غلظت یافتن مقداری فلفل سیاه بیفزایید. سس را روی مواد داخل ظرف بریزید و گوجه فرنگی و فلفل خرد شده را اضافه کنید و ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا مواد کمی بپزند سپس سرو کنید.


سیمیت سبزیجات


سیمیت، نان حلقه ای معروف ترکیه است.

مواد لازم:


پیازچه (ریز خردشده): 3 عدد برگ نعناع (ریز خردشده): 2 ق س شبت (ریز خردشده): 2 ق س کره (به دمای محیط رسیده): 3 ق س تخم مرغ: 2 عدد سس خردل: 1 ق س سرکه: 1 ق س پنیر چدار (رنده شده): 100 گرم بکینگ پودر: 1 ق س نمک: به مقدار لازم فلفل قرمز (پودر شده): به مقدار لازم دانه کنجد: به مقدار لازم آرد: به مقدار لازم
 آشپزی با شف ترکیه ای

طرز تهیه:


1. پیازچه، برگ نعناع و شبت خردشده را در ظرف مناسبی قرار دهید، کره، تخم مرغ، سس خردل، پنیر چدار رنده شده، سرکه، بکینگ پودر و نمک را اضافه و مخلوط کنید. آرد را به تدریج اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. تا خمیر مناسب حاصل شود که به دست نچسبد.


2. گلوله هایی به اندازه گردو از خمیر جدا کنید و آنها را به صورت حلقه درآورید. آنها را در سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی بچینید و روی آنها دانه کنجد بپاشید.

3. سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 190 درجه سانتی گراد (375 درجه فارنهایت) قرار دهید تا نان ها طلایی و برشته شوند سپس سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشپزی با دستور سرآشپز معروف ترکیه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..