تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید 

تعداد زیادی از اعضای بدن میباشند که کارایی هایي دارند و ما کمتر با انها آشنایی داریم، مثل چین میان ابروها یا خط زیر زبان. بدن انسان ها دنیایی هست پر از رمز و راز. رمز و رازهایی که هنوز خیلی از ما نتوانسته ایم علت وجودشان را درک کنیم. برای اطلاع اکثر پارس ناز چندین مورد از مهم‌ترین قسمت هاي بدن که دقت زیادی به انها نمی‌کنیم را معرفی کرده هست.

غضروف مثلثی یا اسناف باکس

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

اگر انگشت شست را کمی بکشید متوجه گودی مثلث شکلی در قسمت پایه انگشت شست می‌شوید که به آن غضروف مثلثی یا اسناف باکس میگویند. در این قسمت حتی اگر ضربان نبض ضعیف هم باشد احساس میشود. رگ هاي این قسمت با پوست و بافت هاي همبند محافظت میشود.

انگشت بزرگ

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

همۀ ما انگشت بزرگ را می شناسیم اما کمتر کسی به این فکر کرده هست که این انگشت یکی از بزرگترین کارایی ها را در بدن ما دارد. این انگشت به ما کمک میکند هنگام ایستادن تعادل داشته باشیم.

گلابلا یا ابرومیان

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

شرط می بندم تا به حال به پوست بین ابروها و اسم این قسمت فکر نکرده بودید. این قسمت گلابلا نام دارد و یکی از مهمترین قسمت هاي بدن هست که به ما کمک میکند توانایی واکنش ها را از طریق آن چک کنید. چندین ضربه به این قسمت بزنید اگر توانایی واکنش بدن تان سالم باشد

در چشم ها احساس تنش ضعیفی میکنید و چشم ها را هنگام ضربه زدن باز و بسته میکنید. نشانه هاي تعجب، خشم یا جدیت با به هم کشیدن ابروها در این قسمت نشان داده می‌شود.

فرنوم «بند زیر زبان»

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

بند زیر زبان کارایی بسیار مهمی دارد. این قسمت زبان را در دهان اثبات میکند و باعث میشود زبان کمتر انعطاف پیدا کند. این قسمت مانع از ایجاد اختلال گلوسوپتوز «جابه جایی زبان به سمت پایین» میشود و برای کودکانی که هنوز توانایی بازرسی کردن بدنشان را ندارند بسیار ضروری و مهم هست.

تراگوس و آنتی تراگوس

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

تراگوس کمک می‌کند صداهایی که از پشت سر می‌آیند را بشنویم. صداها را تقویت کرده و منبع صدا را شناسایی میکند. آنتی تراگوس نیز همان کارایی ها را نسبت به صداهایی که از جلو می‌آیند دارد.

لوزه ها

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

خیلی ها از کودکی لوزه ها را جراحی کرده و برمی دارند. بنابراین تصور خیلی ها این هست که لوزه ها یک بخش اضافی در بدن میباشند اما این صحیح نیست. لوزه ها موانعی میباشند که با ترشح لنفوسیت ها از ما در مقابل باکتریها و ویروس ها محافظت می‌کنند. درست که با برداشتن انها بدن باز هم مکانیسم دفاعی خودش را دارد اما وجود لوزه ها اوضاع امن تری را ایجاد می‌کند.

کوتیکول ناخن

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

 به گزارش پارس ناز هر شخصی که مانیکور انجام داده با واژه کوتیکول آشناست. کوتیکول یک لایه پوست ضخیمی هست که در مرز بین ناخن و انگشت قرار دارد. مردم اغلب کوتیکول را از روی ناخن بر می دارند تا ناخن ها زیباتر به نظر برسد. اما اینکار کمی خطرناک هست. کوتیکول ناخن کارایی مهمی دارد

و از دست ها در مقابل باکتری هاي زیان آور محافظت میکند. اگر با بریدن کوتیکول ها دست را زخم کرده باشید باکتری هایي که از این قسمت وارد می‌شوند حتی با شستشوی دست ها هم از بین نخواهند رفت.

فیلتروم لب

دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید

تعداد زیادی از متخصصان بر این نظر میباشند که فیلتروم کم کم زمان در انسان ها شکل گرفته هست و نقش تقویت کننده حس بویایی را دارد. اضافه بر این پرشکان می‌توانند سلامت کودک تازه متولد شده را از طریق فیلتروم لب او تشخیص دهند. گاهی اوقات شکل ناصحیح فیلتروم لب نشاندهنده مریضی اوتیسم یا اختلالاتی نمونه آن هست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی های جالب درباره بدن که نمی دانستید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..