تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خصوصی سازی فقط واگذاری شرکت های دولتی نیست

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   بهرام شکوری عضو اتاق بازرگانی گفت: بخش خصوصی توان مالی و آمادگی پذیرش در به عهده گرفتن شرکت های دولتی را دارا است اما می بایست زیرساخت های این کار صورت گیرد.
عضو اتاق بازرگانی افزود: دولت رقیب بخش خصوصی است، بنابراین در برخی مواقع دولت از امتیازهای خود استفاده می کند.

خصوصی سازی فقط واگذاری شرکت های دولتی نیست


عضو اتاق بازرگانی گفت: دولت ما، کشور را گران اداره می کند و بخش عمده بودجه کشور صرف هزینه های جاری دولت می شود.

وی گفت: در ایران با داشتن جمعیت 80 میلیون نفری، نزدیک به 2 و نیم میلیون نفر در بدنه دولت کار می کنند در صورتی که کشور ژابن با 120 میلیون نفر این طور نیست و این امر به خاطر بخش نظارتی و هدایتگری دولت است.

بهرام شکوری گفت: در بحث رقابت دولت با بخش خصوصی این دو دولت از شرایط یکسانی برخوردار نیستند از طرفی روابط سیاسی و ارتباط با دیگر کشورها نیز ما را در پیشبرد افزایش تکنولوژی و استفاده کردن از سرمایه بخش خصوصی خارجی کمک خواهند کرد.
او افزود: بخش خصوصی باید از جذابیت های سرمایه گذاری بیشتری برخوردار باشد و دولت بهره کمتری ببرد.

خصوصی سازی فقط واگذاری شرکت های دولتی نیست

حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی گفت: اشتباهی که از ابتدا در سیاست های اصل 44 اتفاق افتاده است، در اجرای بند جیم یعنی واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی و کسب درآمد زایی برای دولت خلاصه شده بود. او افزود: عمده این واگذاری ها در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاده است.

فولادگر گفت: اصل 44 قانون اساسی علاوه بر بند جیم بند الف و ب نیز دارد و این دوبند اختصاص به سرمایه گذاری عامه مردم با شرایط مساوی برای همه بوده است.
رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی افزود: دو راهبرد برای اصل 44 قانون اساسی وجود دارد، اول اینکه دولت از تصدی گری به سیاست گذار مراکز اقتصادی تبدیل شود و نقش هدایتگری داشته باشد و دوم اینکه بخش خصوصی واقعی مردم به میدان عمل وارد شوند و اصلاح ساختار ها شود.

فولاد گر گفت: تاکنون خصوصی سازی فقط به معنی واگذاری به بخش خصوصی بوده است یعنی همان بند جیم.
او گفت: برای اجرای دقیق اصل 44 قانون بایستی ظرفیت های دیگر این اصل نیز تحقق یابد. میدان دادن به مردم، کاهش نقش دولت در تصدی گری و کم کردن دیوان سالاری. تا وقتی مقدمات کامل اجرا نشود اصل 44 قانون اساسی به طور کامل اجرایی نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی افزود: در اقتصاد دولت باید نقش سیاستگذار و ناظر داشته باشد.
فولادگر افزود: دولت نباید بیش از این بزرگ شود.

خصوصی سازی فقط واگذاری شرکت های دولتی نیست


وحید شقاقی در ارتباط تلفنی با گفتگوی تیتر امشب گفت: نباید فقط بند الف در اصل 44 مطرح باشد و دولت باید حمایت گر خوبی در امر اشتغال زایی و مدیریت شرکت های دولتی باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خصوصی سازی فقط واگذاری شرکت های دولتی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..