تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




FATF محدودیت‎های مالی ایران را یک سال دیگر تعلیق کرد

گروه بین‌المللی FATF روز جمعه اعلام كرد محدوديت‌ها و اقدامات تنبيهى خود را عليه ايران معلق مى‌كند.

گروه بین‌المللی اقدام مالى FATF كه سال قبل هم اقدامات تنبيهى‌اش را عليه كشورمان متوقف كرده بود، امسال هم برای یک سال دیگر در نشست روز جمعه ٢ تيرماه ١٣٩٦ اعلام كرد با توجه به پايبندى ايران به تعهداتش، اين محدوديت‌ها را معلق نگه خواهد داشت.

با وجود رأی منفی برخی دولت‌ها که برای نشان دادن تصویر منفی از کشورمان تلاش می‌کردند، ایران به دلیل پیشرفت‌هایی که در گزارش مالی این گروه در زمینه‌ی اجرای برنامه‌های نظارت مالی داشته است، مانند سال گذشته موفق به تعلیق محدودیت‌ها به مدت یک سال دیگر شد.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق بیانیه این گروه، ایران تا زمان اجرای تمام اقدامات لازم برای رفع کاستی‌های شناسایی‌شده به‌طور کامل از لیست سیاه حذف نمی‌شود. ایران و کره‌ شمالی تنها کشورهایی هستند که در لیست سیاه این گروه بین‌المللی قرار دارند.

بنا به اعلام این سازمان، کارگروه اقدام مالی به دلیل اثبات تعهد سیاسی ایران و گام‌های مربوطی که ایران در چارچوب برنامه عملیاتی خود برداشته، تصمیم به تعلیق تدابیر متقابل گرفته است. این گروه همچنان به کنترل و نظارت خود ادامه خواهد داد و از تعهد سیاسی ایران در بخش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و تصمیم تهران برای دریافت کمک فنی در جهت اجرای برنامه عملیاتی استقبال می‌کند.

تا زمانی که برنامه عملیاتی و اقدامات برای رفع نقایص در این برنامه تکمیل شوند، ایران در بیانیه‌ی عمومی کارگروه باقی خواهد ماند. کارگروه از ایران خواسته است نقایص خود در حوزه پولشویی و تأمین مالی تروریسم را به‌طور کامل برطرف کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «FATF محدودیت‎های مالی ایران را یک سال دیگر تعلیق کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..