تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف معماری عصر آهن در سرزمین نوادگان آدم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فصل نخست کاوش‌های باستان شناسی در محوطه باستانی سه تپه دشت نیشابور بقایای معماری با شکوهی از دوره عصر آهن (اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول پیش از میلاد ) در این محوطه کشف و شناسایی شد.

حسن باصفا - سرپرست هیأت باستان شناسی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این کاوش علمی، آموزشی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور به مدت حدود 2 ماه ادامه خواهد داشت.

این باستان شناس، هدف از انجام این کاوش علمی، آموزشی را  علاوه بر انجام واحد عملی درسی دانشجویان باستان شناسی دانشگاه نیشابور انجام لایه نگاری محوطه باستانی و تعیین عرصه و حریم تپه اعلام کرد.

وی گفت: بازشناسی فرهنگ و اقتصاد مردم نیشابور در عصر آهن که به فرهنگی از در باستان شناسی معروف است و نیز تعیین ارتباطات فرهنگی و فرا منطقه ای با مناطق همجوار از جمله آسیای مرکزی از دیگر اهداف این کاوش است.

وی با اشاره به موقعیت مکانی این محوطه باستانی افزود: کاوش‌های علمی آموزشی باستان شناسی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال گذشته آغاز شده است.

گفتنی است، کاوش‌های باستان شناسی در محوطه باستانی سه تپه دشت نیشابور با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف معماری عصر آهن در سرزمین نوادگان آدم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..