تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سدهای استان کردستان پس از 10 سال سرریز شدند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اقبال شانظری گفت:امسال برای نخستین بار در 10سال اخیر از مجموع سدهای استان سدهای قشلاق، زریوار، گاوشان، آزاد و گاران سرریز شدند.
وی با اشاره با اینکه به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب استان، هم اکنون 34 طرح سد مخزنی در استان در حال بهره برداری، ساخت و مطالعه بوده افزود: از مجموع 34 سد استان، 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی است.
شانظری گفت: سد شهید کاظمی در شمال استان کردستان با حجم مخزن 808 میلیون متر مکعب ،سد گاوشان با حجم مخزن 554 میلیون مترمکعب ،سدهای آزاد با 300 میلیون مترمکعب، قشلاق با 215 میلیون مترمکعب، گاران با 84 میلیون مترمکعب و زریوار با 64 میلیون مترمکعب حجم مخزن به ترتیب بزرگترین سد های حوضه استان کردستان هستند

وی بیان کرد:سد بانه با حجم مخزن 4.12 میلیون مترمکعب کوچک ترین سد استان بوده و سدهای سورال با 11.42 میلیون متر مکعب و سنگ سیاه با 33 میلیون متر مکعب حجم مخزن در جایگاه های بعدی قرار دارند. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: امسال 416 میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای مصرف شرب، کشاورزی و صنعت رهاسازی می شود.
شانظری افزود: از این مقدار آب 329 میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی با بیش از 11 هزار و 156 بهره بردار رهاسازی می شود.
وی اضافه کرد: سهم مصرف شرب شهری 49.81 میلیون مترمکعب و شرب روستایی 20.12 میلیون مترمکعب بوده و 17.73 میلیون مترمکعب نیز برای بخش صنعت رهاسازی می شود.
وی هزینه بالای تولید آب به علت وضعیت توپوگرافی استان و عدم رعایت مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی را ازمهمترین چالش های بخش آب کردستان عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان  با اشاره به نصب 294 کنتور هوشمند و انسداد 289 حلقه چاه غیرمجاز در سال 95 گفت: هم اکنون در مجموع سه هزار و 235 حلقه چاه در استان دارای پروانه بهره برداری بوده که از این تعداد، 2 هزار 488 حلقه چاه دارای کنتور هوشمند هستند.
وی اظهار کرد: سال گذشته 104 حلقه چاه غیرمجاز و 139 موتور تلمبه غیرمجاز شناسایی شده و پنج دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده است.
انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سدهای استان کردستان پس از 10 سال سرریز شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..