تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




80درصد سالمندان مبتلا به یک بیماری مزمن هستند

80درصد سالمندان مبتلا به یک بیماری مزمن هستنداحمد دلبری رئیس انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه 80 درصد سالمندان با ابتلا به یک بیماری مزمن در معرض خطر ناتوانی و مرگ قرار می گیرند اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، سرطان ها، ديابت، پرفشاری خـون، ازدياد چربـی خـون، بیماری های اسکلتی عضلانی و بیماری های روانی از شـايع تـرين بيماری های دوران سالمندی محسوب می شوند.

وی مطرح کرد: به ترتیب بيماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و سرطان ها به عنوان شايع ترين علل مرگ و مير در سالمندان بوده و همچنین شايع ترين علت ناتوانی و معلولیت در سالمندی سکته مغزی است.

دلبری با تاکید بر نقش پیشگیری و اصلاح سبک زندگی سالم گفت: كنترل فشار خون جهت كاهش بيماري های قلبی و سکته های مغزی، كاهش مرگ و مير و ناتوانی سـالمندان امـری ضـروری است که باید در سنین جوانی به تمام افراد آموزش داده شود و در سنین سالمندی همراهان سالمند این مهم را مورد نظر قرار دهند تا افراد در سالمندی درگیر عوارض گوناگون بیماری ها نشوند.

وی افزود: در سالمندی توانایی، سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد کاهش یافته و بازنشستگی همراه با کاهش درآمد به مرور زمان رابطه آنان با دوستانشان را کمرنگ می کند که موضوع زمینه ساز افزایش بیماری های روانی افراد است و نباید بگذاریم در سالمندی ارتباطات اجتماعی کمرنگ شود.

رئیس انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی ایران گفت: زنان بيش از مردان مبتلا به اخـتلالات روانی بوده و با وضعيت هايی از قبيل فوت همسر، بی سوادی و عدم فعاليت های اجتمـاعی و فیزیکی افـزايش پیدا می کند در بـسياری از مـوارد مـی تـوان بـا اقدامات به هنگام و مناسب مداخله گرانه از بروز و پیشرفت آنهـا جلـوگيری کرد و برای ارتقای كيفيت زندگی سالمندان گام برداشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «80درصد سالمندان مبتلا به یک بیماری مزمن هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..