تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارس تیزهوشان تعطیل نمی‌شوند

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی نویدادهم در خصوص چالش‌های تنوع مدارس اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عدم تفکیک و جداسازی دانش آموزان از یکدیگر تأکید شده و آمده است که دانش آموزان با ویژگی‌های مختلف در یک کلاس در کنار هم تحصیل کنند و تفکیک باید به صورت حداقل باشد.

وی افزود: در بحث دانش‌آموزان تیزهوش نیز تفکیک باید حداقل باشد و آنهایی که واقعا تیزهوش هستند و نیاز به خدمات ویژه‌ای دارند باید از سایر دانش‌آموزان جدا شوند. اما تحقق این موضوع الزاماتی دارد که مهمترین آن توانمندسازی معلمان است تا بتوانند کلاس درسی را اداره کنند که انواع دانش آموزان در آن حضور دارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در چند دهه گذشته به دلایل مختلف دانش آموزان تیزهوش از سایرین تفکیک شده‌اند اما برای اجرای سند تحول بنیادین باید با یک شیب ملایم که جامعه نیز پذیرای آن باشد عدم تفکیک را اجرایی کنیم.

نوید ادهم ادامه داد: هم اکنون در مدارس استثنایی طرح فراگیر اجرایی می‌شود که براساس آن تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس در مدارس عادی حضور می‌یابند همچنین باید با گسترش بی رویه مدارس تیزهوشان برخورد کرد و مدارسی که واجد شرایط نیستند کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد و نمونه دولتی نیز باید کنترل شوند، عنوان کرد: استراتژی آموزش و پرورش کاهش انواع مدارس با شیب ملایم است. البته پیش بینی این نیست که مدارس استعدادهای درخشان به طور کامل حذف شوند بلکه توسعه آن را مدیریت خواهد شد تا تعداد اندکی از دانش آموزانی که ضریب هوشی آنها بالای 130 است در این مدارس حضور یابند.

دبیرکل شورای عالی‌آموزش و پرورش در خصوص مدارس ورزش نیز گفت: در این مدارس دانش آموزان دروس عادی را فرا می‌گیرند اما استعداد برتر آنها در زمینه ورزش با ساعات ویژه درس تربیت بدنی تقویت می‌شود. در اقلب کشورها مدارس تخصصی که خدمات ویژه را به دانش آموزان دارای استعداد ویژه ارائه می‌دهند فعالیت می‌کنند و در اکثر کشورها قهرمانان ملی در عرصه ورزش از درون مدارس ورزشی بیرون می آیند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارس تیزهوشان تعطیل نمی‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..