تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طنز؛ دیگ به دیگه میگه دیوونه

کد خبر: ۵۵۵۱۱۰

۱۷۱  بازدید

هر وقت یکی می‌خواد یه ضرب المثلی بگه، اولش با «به قول قدیمیا» شروع می‌کنه که به حرفش قطعیت و پذیرش بده. خود قدیمی‌ها هم که می‌خواستن از این ضرب‌المثل‌ها استفاده کنن، می‌گفتن به قول قدیمی‌ها. باز قدیمی‌های اونا هم همینو می‌گفتن.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

هر وقت یکی می‌خواد یه ضرب المثلی بگه، اولش با «به قول قدیمیا» شروع می‌کنه که به حرفش قطعیت و پذیرش بده. خود قدیمی‌ها هم که می‌خواستن از این ضرب‌المثل‌ها استفاده کنن، می‌گفتن به قول قدیمی‌ها. باز قدیمی‌های اونا هم همینو می‌گفتن. یعنی کار به جایی می‌رسید که طرف می‌رفت پیش صائب تبریزی، می‌گفت: «به قول قدیمیا، دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست» صائب تبریزی هم یه نگاه «قاعدتا نباید این‌گونه می‌شد» به دوربین می‌کرد و جواب می‌داد: «داداش اینو من سرودم. به قول کدوم قدیمیا دقیقا؟!»

بگذریم. خلاصه به قول همون قدیمیا، یه ضرب‌المثلی بود که می‌گفت «دیگ به دیگه میگه روت سیاه» که بعدا تبدیل شد به «دیگ به دیگ میگه تهت تهدیگ» که یعنی طرف خودش خیلی وضعش خرابه، به یکی دیگه میگه «داداش مرخصیا!» البته این مال موقعیه که رو آتیش هیزمی و با دود و بخار فراوون غذا درست می‌کردن و وقتی پخت و پز تموم می‌شد، یه از جون گذشته ای باید تا کمر می‌رفت تو دیگ، سه شبانه روز می‌سابید و 50 کیلو کربن تولید می‌کرد که دیگ به رنگ طبیعی خودش برگرده.

ولی الان تکنولوژی تمام این مشکلات رو حل کرده. برای تهیه همون غذایی که اون همه زحمت داشت، دیگه نیازی به کثیف شدن دیگ نیست. به این شکل که زنگ می‌زنن همون غذا رو از بیرون بیارن! اگر هم بخوان خودشون بپزن، گاز پنج شعله برقی شیطون بلا اومده، دیگ بدون چربی و کثیفی غذاتو می‌پزه، با توجه به این تبلیغ‌های تلویزیون هم یه بار مایع ظرفشویی فلان رو تهش بکشی، از اولش تمیزتر میشه و خودش میره تو ارتفاع سه متری کمد سر جاش!

بنابراین قضیه «دیگ به دیگ میگه روت سیاه» نهایتا برای موقعی صادقه که یه دیگ جدید برسه به یه دیگ قدیمی که دوده دوران رو تنش مونده و بگه «روت سیاه». البته الان دیگه دیگ‌ها هم واسه ما زبون درآوردن و دیگ قدیمی هم در جواب میگه «ما از اسب افتادیم، از اصل که نیفتادیم» و هار هار به مزاح دهه 60 خودش می‌خنده.

یه مثال غیردیگی این ضرب‌المثل هم این میشه که مثلا دوستان عزیزمون از کره شمالی بگن ترامپ آدم دیوونه‌ایه. خب این قضیه که بر هیچکس پوشیده نیست. ولی یکی این حرفو بزنه که قبلش ننشسته باشه کلیپ گریه کردن داوید لوییز و خوشحالی یه بازیکن کره‌ای بعد از گل زدن تو جام محله‌شون رو به هم بچسبونه که بگه کره شمالی با شکست برزیل در فینال، قهرمان جام جهانی فوتبال شد! یا مثلا برای تفریح موشک اتمی ول نکنه که ببینه تا کجا میره، بعد یکیش از آمریکا هم رد شه بخوره تو اقیانوس اطلس.

خلاصه اگه می‌خواین به دیگ یا فرد دیگه‌ای چیزی بگین، قبلش با آینه هم یه هماهنگی بکنین بد نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طنز؛ دیگ به دیگه میگه دیوونه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..