تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زین الدین زیدان 45 ساله شد

کد خبر: ۵۵۵۰۹۹

۱۶۹  بازدید

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: زین الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه و باشگاه رئال مادرید، شب گذشته 45 ساله شد. مردی که حالا اگر یک افتخار ملی در کسوت سرمربی نیز به کلکسیون خود اضافه کند، تقریبا تمام قله های ممکن در دنیای فوتبال را چه به عنوان مربی و چه به عنوان بازیکن فتح کرده است.

به همین مناسبت بسیاری از رسانه های ورزشی دنیا درباره نکاتی در زندگی او سخن گفته اند که یا نمی دانستیم، یا کمتر به آنها توجهی شده است. آنچه در ادامه می آید نمونه ای است از این کنجکاوی ها در زندگی و شخصیت زیدان: زیدان در یک مصاحبه عنوان کرد که آرزو و اشتیاق هرگز برای موفقیت کافی نیست و برای کسب موفقیت باید هر روز کار کرد و جنگید.

در هر مسابقه باید تا جایی که توان دارید تلاش کنید. او گفت این درس را از نحوه بزرگ شدن و تربیت خود گرفته است. پدر زیدان درباره او گفته که بچه آرام و مودبی بوده است. البته انرژی زیادی داشته و ساعت ها پا به توپ در اطراف خانه مشغول بازی بوده و خانواده هم جلوی او را نمی گرفتند.

 زین الدین زیدان 45 ساله شد


زیدان تعداد زیادی از حباب چراغ های خانه های اطراف را با ضربات توپ خود خرد کرده بود و این بزرگ ترین آزاری بود که در کودکی به خانواده و همسایگان رساند. این ستاره مشهور دنیای فوتبال به شدت از دنیای سیاست دوری می کند. از او رفتارهای سیاسی جدی و قابل توجهی مشاهده نشده است. وقتی او به همراه تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی 1998 شد، بارها عنوان کرد که هیچ پیامی در این زمینه ندارند. این در حالی است که او به عنوان سرمربی رئال مادرید در حال حاضر یکی از مشهورترین شخصیت های کره زمین است اما از هر اظهارنظری درباره حوادث سیاسی خودداری می کند.


اکثر روشنفکران فرانسوی با ورزش میانه خوبی ندارند. موفقیت های زیدان باعث شده که این وضعیت قدری تعدیل شود و حتی یک بار یک رمان نویس نخبه به نام فیلیپ سولر به زیدان پیشنهاد کرد که خود را مهیای حضور در دنیای سیاست کند و نخست وزیر فرانسه شود. زین الدین زیدان سه پسر دارد که همگی آنها به طور جدی به تمرین فوتبال می پردازند. زیدان از اینکه فرزندانش پا جای پای او گذاشته اند شادمان است اما می خواهد که آنها سخت کار کنند و اگر وارد این حرفه می شوند، در بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهند. انزو زیدان، در تیم جوانان رئال مادرید توپ می زند.


زین الدین زیدان یک بار در فیلمی حضور یافت با عنوان «زیدان: پرتره قرن بیست و یکم». در این فیلم مستند او خودش، لحظات بازی اش در مسابقه بین رئال ماردید و ویارئال در سال 2005 را انتخاب کرد و گفت در انتخاب این تصاویر می خواهد دیکتاتور باشد و تصویری که خودش دوست دارد را از خود نشان دهد. اهمیت زیدان از منظر دیگری هم باید قابل توجه قرار گیرد. او از معدود افرادی است که توانسته با موفقیت های جهانی خود تمامی مرزبندی های نژادی و مذهبی را درنوردد و به یکی از ستارگان چندفرهنگی قاره اروپا تبدیل شود و حالا چند نکته درباره زی زو:

 زین الدین زیدان 45 ساله شد


1. زیدان زمانی که رولند کوربیس، مربی او در باشگاه بردو از او به اسم «زی زو» یاد کرد، با این لقب در فرانسه مشهور شد.


2. در سال 2001 زیدان قراردادی با باشگاه رئال مادرید امضا کرد که رکورد نقل و انتقالات تاریخ اروپا را شکست. قراردادی بالغ بر 66 میلیون دلار.


3. در 15 مه 2002 او گلی را به ثمر رساند که به عنوان بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان شناخته شد. گلی که نهمین قهرمانی اروپا را برای رئال به ارمغان آورد و طی آن مادریدی ها 2 بر 1 لورکوزن را شکست دادند.


4. زین الدین زیدان در طول تاریخ 114 ساله باشگاه رئال مادرید و در میان 47 سرمربی که تاکنون روی نیمکت این تیم نشسته اند، تنها کسی است که تبار فرانسوی دارد. او همچنین چهارمین مربی رئال است که سابقه قهرمانی جام جهانی را در دوران بازیگری خود دارد. او که در 43 سالگی روی نیمکت رئال مادرید نشست، توانست لقب جوان ترین مربی تاریخ این باشگاه را بعد از خورخه والدانو 39 ساله از آن خود کند.


5. از معدود گریه های رویت شده زیدان در زمین فوتبال، باید اشاره کرد به روز هفتم مه سال 2007 که او در مسابقه مقابل ویارئال اعلام بازنشستگی کرد و در پایان مسابقه به گریه افتاد.


6. با سه بار برگزیده شدن به عنوان برترین بازیکن جهان و سهم عمده اش در قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 و درخشش در باشگاه های بزرگ فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، در سال 2004 از او به عنوان بهترین بازیکن فوتبال نیم قرن اخیر یاد شد.

 زین الدین زیدان 45 ساله شد


7. به عنوان سفیر برگزیده سازمان ملل، از ماه مارس سال 2011، همه ساله زیدان کاپیتانی تیمی از ستارگان جهان را در مقابل تیم دیگر سفیران یونیسف به کاپیتانی رونالدو برعهده دارد و یک بازی خیریه ترتیب می دهد.


8. در سال 2004، ترانه ای به نام «زین الدین زیدان» ساخته شد و کلیپ آن در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد. گروهی به نام کوبرگ که اهل ملبورن استرالیا هستند این ترانه را اجرا کردند که متن آن در ستایش بازی و شخصیت زیدان است.


9. در سال 2013، او در انتخاب برترین بازیکن دنیا و مراسم اهدای توپ طلا، او نه از کریستیانو رونالدو، که از فرانک ریبری حمایت کرد و تمام سعی اش را به کار گرفت که هم وطنش این مقام را به دست بیاورد.


10. مارچلو لیپی، کارلو آنجلوتی، مارچلو بیلسا، ویسنته دل بوسکه و پپ گواردیولا مربیانی هستند که زیدان در سبک کار مربیگری خود از آنان بیشترین تاثیر را گرفته است. این در حالی است که او اندکی بیش از سه سال تجربه کار مربیگری دارد. او همراه با تیم دوم رئال مادرید در دسته دو باشگاه های اسپانیا در 57 بازی روی نیمکت نشست و 26 پیروزی، 17 مساوی و 14 شکست را در کارنامه خود ثبت کرد. البته رکورد تیم او به ثمر رساندن 88 گل در 58 مسابقه بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زین الدین زیدان 45 ساله شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..