تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمکدان شکستن کافی نیست

نمکدان شکستن کافی نیست
مطالعات انجام شده نشان داد که غذاهای رستوران‌ها و غذاهای فرآوری شده‌ی کارخانه‌ای که در مغازه‌ها به فروش می‌رسند، حدود ۷۰ درصد از سدیم خوراکی‌ای را که مردم می‌خورند در خود جای داده‌اند.
سدیم، یکی از عوامل مهمی است که منجر به فشار خون بالا می‌شود، و از دلایل اصلی حمله‌ی قلبی و سکته است. انجمن قلب آمریکا، حداکثر مقداری که از سدیم در روز پیشنهاد می‌کند، ۲۳۰۰ میلی‌گرم است، که برابر یک قاشق چای‌خوری نمک است که به نسبت سن، نژاد و یا مبتلا بودن به فشار خون بالا، این مقدار کمتر خواهد بود. اما از آن جایی که مردم مقدار زیادی از غذاهای فرآوری شده‌ی مغازه‌ها و رستوران‌ها و فست فودها را می‌خورند، پرهیز از سدیم کاری دشوار برای آن‌ها محسوب می‌شود. پس برای حل این مشکل، انجمن دارو در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد کرد که به شکل تدریجی مقدار سدیم موجود در کالاهای کارخانه‌ای کاهش داده شود.
بین دسامبر ۲۰۱۳ و دسامبر ۲۰۱۴، محققان ۴۵۰ نفر را از سه نقطه‌ی متفاوت آمریکا گرد هم آوردند که درصدهای برابری از آن‌ها، لاتین، آفریقایی-آمریکایی، آسیایی و سفید پوست بودند و از ۱۸ تا ۷۴ سال سن داشتند.
در ابتدای این مطالعه، هر کدام از افراد معاینه شدند و برای ۴ روز بعد از آن، گزارشی از غذاهایی که خوردند به محققان دادند و همراه گزارشاتشان نمونه‌هایی برابر با مقدار نمکی را که به غذاهای خانگیشان افزوده بودند، در اختیار محققین قرار دادند.
در تقسیم بندی بر اساس سن، مقدار سدیم در گروه‌ها مشابه یکدیگر بود و به طور میانگین ۳۵۰۱ میلی‌گرم در روز دریافت می‌کردند – که بیش از ۵۰ درصد، بیشتر از مقدار توصیه شده بود.
محققان دریافتند:
• مقدار سدیمی که در غذاهای غیر خانگی وجود داشت، اصلی‌ترین منبع سدیم دریافتی بود (۷۰٫۹ درصد) و بعد از آن، سدیمی که به شکل طبیعی در غذاها وجود داشت قرار گرفت (۱۴٫۲ درصد)؛
• بعد از آن‌ها، نمکی که در طبخ غذا افزوده می‌شد (۵٫۶ درصد) و بعد، نمکی که به هنگام خوردن غذا افزوده می‌شد (۴٫۹ درصد)
• سدیمی که در آب شیر، مکمل‌های غذایی و داروهای ضد اسید وجود داشت، حداقل آمار را به خود اختصاص داد (کمتر از ۰٫۵ درصد)
دکتر لیزا جی. هارنک، سرپرست این مطالعه: این که به بیماران بگوییم تا نمکدان را کنار بگذارند کافی نیست، و به جای آن، اگر قصد داریم تا با آموزش، از سدیم موجود در تغذیه‌ی افراد بکاهیم، تمرکز اصلی ما باید بر روی غذاهای فرآوری شده‌ی کارخانه‌ای و غذاهای رستوران‌ها باشد. تولید کنندگان محصولات غذایی و رستوران‌ها باید تشویق شوند تا سدیم موجود در محصولات خود را کاهش دهند و به مردم آموزش داده شود تا از تغذیه‌ای پیروی کنند که در آن مقدار مجاز سدیم رعایت شده باشد.
اگر می‌خواهید تغذیه‌ای را پیش بگیرید که سدیم دریافتی خود را به کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنید، باید در انتخاب غذاهای خود در رستوران‌ها و به هنگام خرید مواد غذایی دقت کنید. در مورد غذاهای بسته بندی شده، می‌توان از جدول ارزش غذایی موجود بر روی آن‌ها استفاده کرد تا محصولاتی را که سدیم کمتری دارند، انتخاب کنید و وقتی می‌خواهید بیرون غذا بخورید، از پیشخدمت بخواهید تا مقدار سدیم موجود در غذاها را برای شما شرح دهد. همچنین اگر افزودن نمک به هنگام صرف غذا یا طبخ آن برایتان یک عادت رایج است، سعی کنید آن را کمتر کنید.

منبع : Science Daily

نمکدان شکستن کافی نیست

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمکدان شکستن کافی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..