تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرانه «پزشک خانواده» مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است

سرانه «پزشک خانواده» مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته استلاله تدین نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه پزشک خانواده گفت: برنامه پزشک خانواده و طرح تحول سلامت ، در صورت وجود صنعت بیمه ای کارآمد وجوابگو ودربرگیرندگی بخش خصوصی در کنار دولتی می توانست دو برنامه مورد اقبال در جامعه پزشکی باشد.

وی افزود: هر 2 برنامه به دلیل عدم توان سازمان های بیمه گر در برآورده کردن  تعهداتشان و بی توجهی به بالاتر بودن هزینه های سرباری خدمات درمانی در بخش خصوصی ، به نتیجه خوبی دست نیافتند.

نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به سرانه پزشک خانواده تصریح کرد: متاسفانه اگر این موضوع به کل جامعه پزشکان عمومی کشور هم مربوط می شد نه وزن رقمی آن بالا بود و نه صدای اعتراض؛ چه رسد به اکنون که تنها در 2 استان مشکل ایجاد کرده است.

تدین با اشاره به اینکه علی رغم تصویب 10 درصدی افزایش به سرانه 94 برای اعلام سرانه  95 در ستاد کشوری در نیمه اول سال 95 بیان کرد: تصویب همین رقم افزایش در شورای عالی بیمه مورخ 15/12/95 و اینکه معاون اول ریاست جمهور در جریان عدم اعلام سرانه 95 پزشکان خانواده در فهرست تعرفه های خدمات پزشکی 95 قرار گرفته اظهار تاسف و قول رسیدگی داد بود اما حتی 28 اسفند 95 هم سرانه 95 اعلام نشد.

وی با بیان اینکه در سال 93 سرانه پزشکان خانواده مورخ 28/12/93 اعلام شده بود ، ادامه داد: در کمال ناباوری سرانه 96 پزشک خانواده با 10درصد افزایش نسبت به 94 اعلام شد در حالیکه معوقات سازمان های بیمه گر به بهانه عدم اعلام سرانه 95 در بلاتکلیفی مانده است.

به گفته تدین باید 10درصد (حداقل نرخ تورم ) به سرانه 94 اضافه می شد و برای سرانه 96 هم درصد پیش بینی شده برای تمام تعرفه ها به سرانه 95 افزوده می شد که باز هم رقم سرانه به پنج هزار تومان نمی رسید.

نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به نگرش متفاوت در سرانه خدمات پزشکان تک شیفت و دو شیفت، اشاره کرده و گفت: با توجه به ارائه خدمات کامل توسط پزشک خانواده به بیماران (چه تک شیفت و چه 2شیفت) و با تصویب حق الزحمه ویزیت پزشکان در رشته های مختلف هیچ گاه سابقه نداشته تفاوتی بین ویزیت پزشکان با تعداد روزهای کاری مختلف و یا وابسته به ساعات کاری قائل شوند همچنین باید این نگرش تبعیض آمیز که در نهایت برای پزشک تک شیفت اجحاف مضاعف است بازنگری شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرانه «پزشک خانواده» مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..