تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب از پوست محافظت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کرم های ضدآفتاب نور خورشید را فیلتر می کنند به طوری که نور کمتری به لایه های عمیق تر پوست ما می رسد،  اما کرم های ضد آفتاب نور را پراکنده می کنند و باعث می شوند که نور به پوست ما نرسد.

چگونه مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب از پوست محافظت می کند؟


موادی که در کرم های ضد آفتاب نور را منعکس می کنند حاوی اکسید روی و اکسید تیتانیوم هستند که در سفید نگه داشتن پوست نقش بسزایی دارند، همچنین باید در نظر داشت که نور خورشید به دلیل دارا بودن فرابنفش می تواند در پوست نفوذ و سرطان پوست را در فرد ایجاد کند که با نفوذ به قسمت های عمیق پوست باعث تیره شدن و قهوه ای شدن پوست می شود.

چگونه مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب از پوست محافظت می کند؟


مولکول های آلی موجود در داخل کرم های ضد آفتاب، اشعه ماورای بنفش را جذب و آن را به صورت گرما آزاد می کنند، برای مثال پارا آمینو بنزوئیک اسید موجود در کرم های ضد افتاب باعث می شود که اشعه ماورای بنفش Bرا جذب کند.

چگونه مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب از پوست محافظت می کند؟


SPF تنها برای اشعه ماورای بنفش B به کار می رود اما این به آن معنا نیست که کرم های ضد آفتاب در مقابل اشعه ماورای بنفش A از ما محافظت نمی کنند. برچسب هایی که روی بیشتر محصولات زده شده طیفی گسترده ای از حفاظت ها را پیشنهاد می کند و می گویند که آیا در مقابل اشعه ماورای بنفش A حفاظت ایجاد می کنند یا نه؛ همچنین ذرات موجود در مواد جلوگیری کننده از آفتاب سوختگی هم اشعه ماورای بنفش A و هم اشعه ماورای بنفش B را منعکس می کنند.

چگونه مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب از پوست محافظت می کند؟

منبع:scientificamerican.com

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب از پوست محافظت می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..