تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیروهای سوری به محاصره کامل «الرقه» پایتخت داعش نزدیک شده‌اند

شمال سوریه

«یگان‌های مدافع خلق سوریه» اعلام کرد که بخشی از اراضی جنوب شهر الرقه را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کرده و بدین ترتیب یک گام به محاصره این شهر نزدیک‌تر شده‌اند.

ارسال زمانبندی شده: 

پنجشنبه, 1 تير, 1396 - 11:45

نیروهای سوری به محاصره کامل «الرقه» پایتخت داعش نزدیک شده‌اند

به گزارش عمارنامه،  به نقل از «رویترز»، «نوری محمود» سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق»  اعلام کرد، این نیروها، که مورد حمایت آمریکا هستند روز چهارشنبه موفق شدند بخشی از اراضی جنوب شهر الرقه واقع در ساحل جنوبی رود فرات را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند و بدین ترتیب یک گام به محاصره این شهر نزدیک‌تر شوند.

«یگان های مدافع خلق» که از شبه‌نظامیان کُرد سوری تشکیل شده زیرمجموعه‌ای از «نیروهای دموکراتیک سوریه» است؛ این نیروها بازپس‌گیری الرقه از اشغال گروه تروریستی داعش را از دو هفته پیش با پشتیبانی هوایی ائتلاف به‌رهبری آمریکا آغاز کرده‌اند.

شهر الرقه که در شمال سوریه واقع شده از سال 2014 در اشغال داعش است و مرکز خلافت خودخوانده این گروه در سوریه به‌شمار می‌آید.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای، بسیاری از حملات تروریستی داعش علیه غیرنظامیان در سراسر جهان در شهر الرقه برنامه‌ریزی شده است.

براین اساس، «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از شبه‌نظامیان کُرد و عرب تشکیل شده است، در ادامه پیشروی‌های غرب به شرق خود در امتداد کرانه جنوبی فرات، روز چهارشنبه موفق به بیرون راندن داعش از منطقه «کسره‌الفرج» در حومه الرقه شده‌اند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» پیش از آغاز عملیات جدید خود، کنترل مناطق شمالی و غربی و شرقی الرقه را در دست داشتند و تلاش آنها هم‌اکنون بر تصرف حومه جنوبی متمرکز شده است تا با این‌کار حلقه محاصره این شهر کامل شود.

بنا بر گزارش‌ها، حملات هوایی نیروهای ائتلاف در روزهای اخیر پل‌های دسترسی گروه داعش به حومه جنوبی الرقه در جنوب فرات را هدف قرار داده‌اند و «نیروهای دموکراتیک سوریه» «چند کیلومتر بیشتر» با محاصره کامل شهر فاصله ندارند.

داعش هم‌چنین در عراق در حال از دست دادن مرکز اصلی خود یعنی شهر موصل است و ارتش عراق روز چهارشنبه از «نیم کیلومتر دیگر» پیشروی در شهر قدیم موصل علیه این گروه تروریستی خبر داد.

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیروهای سوری به محاصره کامل «الرقه» پایتخت داعش نزدیک شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..