تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دمای 40 درجه‌ای هوا و جلوه‌ای از شکوه حضور حماسی مردم در روز قدس

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ صدها هزار از مردم سراسر تهران هم‌صدا و هم‌نوا با سایر ایرانیان در نقاط مختلف کشور و سایر مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابانها آمده و فریاد ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان را سردادند.

حضور پررنگ و حماسی مردم ایران و ساکنان پایتخت با حاشیه‌هایی همراه بود که به شرح ذیل است:

آفتاب سوزان و دمای 40 درجه‌ای هوا در روز قدس

آفتاب سوزان و دمای نزدیک 40 درجه‌ای هوای تهران در دومین روز تیرماه، مانعی برای حضور پررنگ مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس نشد و تهرانیها همانند سایر مردم کشورمان حماسه‌ای از ایثار و ظلم‌ ستیزی را آفریدند.

هزاران نفر از مردم روزه‌دار تهران امروز از مسیرهای ده‌گانه خود را به خیابان انقلاب و دانشگاه تهران رساندند و فریاد دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را سردادند.

حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در کنار خانواده‌ها

کودکان و نوجوانان امروز دستهای پدرها و مادرها خود را گرفته و چشم به دهان آنها، هم‌نوا شده و فریاد مرگ بر استکبار، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا را سردادند.

بسیاری از حاضران راهپیمایی امروز را دانش‌آموزان و کودکانی تشکیل می‌دادند که در کنار خانواده‌ها و دوستان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند.

پا پس نکشیدن کهنسالان در دفاع از مظلومان

پیرزن و پیرمردهایی که عصا به دست در مسیر راهپیمایی روز قدس حضور یافته بودند جلوه‌ای از زیبایی و شکوه را به جهانیان نشان می‌داد چرا که آنها در عین کهنسالی به دنیا ثابت کردند که در دفاع از مظلومان و مبارزه با ظلم پا پس نمی‌کشند و همچنان از آرمانهای اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

  برگزاری مراسم نمایشی برای کودکان

در بخشهایی از مراسم روز قدس غرفه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده بود که به اجرای نمایش، موسیقی، شعرخوانی و برنامه‌های تفریحی برای کودکان و نوجوانان می‌پرداخت.

همچنین در میدان فلسطین تهران هنرمندان به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند و لحظات زیبایی در روز قدس خلق کردند.

  تشکیل کمپین ضد سند 2030 در راهپیمایی

در حاشیه مراسم روز قدس امسال کمپین ضد سند 2030 یونسکو تشکیل شد و دست‌نوشته‌هایی نیز مبنی بر اطلاع‌رسانی مردم درباره این سند انعکاس پیدا کرد.

 حضور پررنگ عکاسان و خبرنگاران در راهپیمایی روز قدس

صدها تن از خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی مراسم راهپیمایی روز قدس ایران اسلامی و تهران را لحظه به لحظه به رسانه‌های خود مخابره کردند.

عکاسان و خبرنگاران از هیچ صحنه و لحظه‌ای غافل نشدند و تمامی زوایای راهپیمایی مردم روزه‌دار تهران را انعکاس دادند.

مسئولان و مردم در راهپیمایی روز قدس

مسئولان کشوری و لشکری نیز همگام با مردم ایران اسلامی و تهران در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند و دوشادوش مردم فریاد ظلم ستیزی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سردادند.

تشکر مردم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با داعش

حمله غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک تروریستی داعش که موجی از غرور و افتخار را برای ایران اسلامی داشت، بخشی از دست‌نوشته‌های راهپیمایان روز قدس بود.

مردم تهران با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضومون«سپاه؛ سپاس» قدردانی خود را از فرزندان این مرز و بوم به اثبات رسانده و خواستار نابودی تروریستها شدند.

شعار مرگ بر داعش در کنار سایر شعارها

در کنار شعارهایی همچون مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا، شعار مرگ بر داعش جنایتکار نیز به فریادهای غرور آفرین مردم روزه‌دار اضافه شد.

بسیاری از مردم با دست‌نوشته‌هایی انزجار و نفرت خود را از داعش و حامیان مرتجع آن به اثبات رساندند و خواستار مقابله با این تروریستها شدند.

همچنین در بخشهایی از این راهپیمایی یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی دوازدهم رمضان تهران گرامی داشته شد.

به آتش کشیده شدن پرچم اسراییل و امریکا

راهپیمایی کنندگان روز قدس پرچم رژیم اسراییل را در طول مسیر راهپیمایی زیر پای خود لگد مال کردند و در بخشهایی دیگر از راهپیمایی پرچمهای رژیم اسراییل و امریکا را به آتش‌ کشیدند.

پرچم سه رنگ ایران اسلامی روی دوش مردم

پرچمهای سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پرچمهای فلسطین روی دوش سراسر مردم و بر دستان پیر و جوان خودنمایی می‌کرد و راهپیمایی کنندگان انزجار خود را از استکبار و دفاع خود را از مظلومان فلسطینی به منصه ظهور رساندند.

حضور مسلمان سایر کشورهای دنیا در راهپیمایی روز قدس

صدها تن از مسلمانان سایر کشورها که در ایران مشغول فعالیت و یا تحصیل هستند نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در لبیک به ندای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی حضور یافتند و ندای مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا را سردادند.

حضور محیط‌بانان در خیابان انقلاب

محیط‌بانان که دفاع از محیط‌زیست را همیشه در دستور کار دارند اینبار در روز جهانی قدس هم‌نوا با سایر مردم و اقشار مختلف، خود را خیابانها رسانده و به دفاع از مظلومان فلسطینی پرداختند.

همچنین حضور ورزشکاران ملی، هنرمندان، سازمانهای مردم نهاد، جمعیتهای حمایتی، کارگران، کارمندان، شخصیتهای سیاسی، روحانیون و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی بسیار پررنگ بود.

حمایت دانش‌آموزان ایرانی در دانش‌آموزان فلسطینی

محمد کمالی ـ دانش‌آموز تهرانی دلیل حضور خود در این راهپیمایی را حمایت از دانش‌آموزان فلسطینی اعلام کرد و گفت: به همراه تعدادی از همکلاسیهای خود آمده‌ایم تا از دانش‌آموزان مظلوم فلسطینی حمایت کنیم.

وی افزود: می‌دانیم که دانش‌آموزان فلسطینی در کمال نا‌امنی و با ترس و استرس و در محیطی نا‌امن تحصیل می‌کنند به همین دلیل امروز همچون سالهای گذشته آمده‌ایم تا از حقوق به حق این افراد مظلوم دفاع کنیم.

رضا داداشی‌، فرهنگی نیز در این مراسم اظهار کرد: سالیان متمادی است که در مراسم باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردم و به این موضوع نیز افتخار می‌کنم.

وی تصریح کرد: تمامی مسلمانان آزادی خواه جهان در شهرها و کشورهای جهان امروز به خیابانها آمدند تا از حقوق مردم ستمدیده به ویژه کودکان مظلوم فلسطین دفاع کنند؛ امیدواریم ریشه ظلم رژیم اسراییل هرچه زودتر نابود شود.

مراسم روز قدس امسال ساعت 10:30 از مسیرهای ده‌گانه در تهران آغاز شد و تا ظهر امروز بعد از خطبه‌های نماز جمعه ادامه یافت.

امام خمینی (ره) در مرداد ماه 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذارند.

مردم مسلمان و آزادیخواه سراسر جهان هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در لبیک به ندای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به خیابانها آمده و فریاد دفاع از مظلومان فلسطینی را سرمی‌دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دمای 40 درجه‌ای هوا و جلوه‌ای از شکوه حضور حماسی مردم در روز قدس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..