تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بویینگ: به روزهای پایانی تولید 747 نزدیک می شویم

بویینگ: به روزهای پایانی تولید 747 نزدیک می شویم

شرکت بویینگ به تازگی درباره آینده هواپیمای 747 به عنوان هواپیمای مسافربری ابراز تردید کرده است. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با حضور در نمایشگاه هوایی پاریس، از پیش بینی سالانه خود برای رشد بازار طی بیست سال آینده رونمایی کرده است. برای نخستین بار، در این لیست خبری از دسته بندی "هواپیمای بسیار بزرگ" یعنی 747 نیست. با تک شات همراه باشید.


اما برداشت دیگری هم می توان از این چشم انداز داشت. علاوه بر 747، اکنون آینده درخشانی برای ایرباس A380 نیز به چشم نمی خورد. معاون بازاریابی بویینگ در نمایشگاه پاریس به خبرنگاران گفت آینده پررونقی را برای 747 نمی بینیم و بعید است که ایرباس هم تمام سفارش هایی که برای A380 دریافت کرده را تحویل دهد.


این دو هواپیما تنها مدل های چهارموتوره هستند که همچنان تولید می شوند. طی سالیان اخیر، تقاضای بازار بیشتر به سوی هواپیماهای دو موتوره و مناسب برای مسیرهای نه چندان طولانی و کم مصرف تمایل داشته است. البته بویینگ گفته همچنان به تولید 747 ادامه می دهد و به تازگی هزار و پانصدمین فروند از آن را به لوفتهانزا تحویل داده است. این هواپیما علاوه بر جابجایی مسافر، در زمینه حمل بار نیز کاربرد دارد و انتظار می رود که حتی در صورت توقف تولید 747 مسافربری، مدل برابری آن باز هم تولید شود. همچنین، برخی از کشورها و سیاستمداران همچنان تمایل دارند هواپیمای تشریفاتی خود را از نوع 747 انتخاب کنند.


در همین راستا، ایرباس و بویینگ طی سال های اخیر تلاش زیادی برای توسعه هواپیماهای مدرن تری از قبیل بویینگ 777 و 787 و ایرباس 330 و 350 کرده اند.


گفته می شود که در حال حاضر، مدل مسافربری 747 تنها پنج سفارش باقی مانده دارد که سه فروند از آن متعلق به شرکت ورشکسته روسی ترنس آئرو است. مدل باربری آن نیز تنها پانزده فروند باقی مانده دارد.


اما جالب است که ایرباس همچنان معتقد است که علیرغم کاهش روزافزون سفارش های A380، روزی می رسد که شرکت ها متوجه نیاز خود به این هواپیمای غول پیکر می شوند و بازار آن بار دیگر رونق می گیرد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بویینگ: به روزهای پایانی تولید 747 نزدیک می شویم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..