تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های اورژانسی به مسافران تابستانی/ این نکات را هنگام سفر مد نظر قرار دهید

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه افراد دارای شرایط جسمی و روحی و یا مبتلا به بیماری خاص باید قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند، گفت: افراد مبتلا به نارسایی قلبی و یا لخته شدن خون باید پرواز‌های کوتاه مدتی داشته باشند و از نشستن‌های طولانی مدت پرهیز کنند و بیماران مبتلا به آسم و سایر بیماری‌های ریوی نیز باید از اقامت در شهر‌های آلوده و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی بیان کرد: در مرحله اول افرادی که قصد سفر با مسافت طولانی و بین شهری را با وسیله شخصی خود را دارند، باید خودروی خود را از لحاظ برقی و مکانیکی بررسی کرده و نواقص فنی احتمالی را پیش از حرکت کردن برطرف کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه رانندگان نباید به هنگام سفر بار اضافی روی باربند خودرو قرار دهند و به وسیله طناب و چادر، از سقوط لوازم جلوگیری کنند، افزود: لازم است رانندگان افرادی بیش از ظرفیت خودرو سوار نکنند و از سوار کردن افراد در پشت کامیونت و کامیون جدا خوردداری کنند.

کولیوند با تاکید بر حمل کیف کمک‌های اولیه به هنگام سفر گفت: همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه و خاموش کننده آتش نشانی در خودرو شخصی می‌تواند در زمان وقوع حادثه احتمالی و حریق به راننده و سرنشینان خودرو کمک کند.

وی اظهار کرد: در صورت بروز هر گونه تصادف یا حادثه جاده‌ای در درجه اول لازم است راننده خودرو خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت کرده و با استفاده از علائم هشدار در فاصله ۵۰ متری سایر رانندگان در حال حرکت را از حضور خود مطلع کند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در صورت بروز تصادف شدید در صورتی که بنزین از خودرو به بیرون نشت می‌کند لازم است رانندگان در درجه اول موتور ماشین را خاموش و بست باطری آن را قطع کنند.

وی با تاکید بر حفظ خونسردی به هنگام بروز آتش سوزی در خودرو گفت: در صورت بروز آتش سوزی در خودرو ابتدا باید راننده و سرنشینان خودرو خونسردی خود را حفظ کرده و با استفاده از خاموش کننده آتش نشانی و بر طبق دستور العمل سعی کنند خودرو را خاموش کنند.

کولیوند بر لزوم توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به هشدار‌های پلیس راه تاکید کرد وافزود: لازم است از رانندگی با سرعت غیر مجاز پرهیز شود و به هنگام توقف‌های اضطراری نیز موارد ایمنی لازم رعایت شود.

سرپرست سازمان اورژانس با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های ویژه برای سرنشینان بیمار و زنان باردار در طول سفر تصریح کرد: افراد در طول سفر باید به این نکته توجه کنند که برخی از افراد که دارای شرایط خاصی هستند لازم است از دستور‌های ویژه‌ای پیروی کنند برای مثال سفر‌های هوایی برای زنان در اواخر بارداری ممنوع است.

کولیوند با تاکید بر اینکه افراد دارای شرایط جسمی و روحی و یا مبتلا به بیماری خاصی باید قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند، یادآور شد: افراد باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کودکان و نوزادان نسبت به تغییر شرایط محیط حساس‌تر هستند و باید در طول سفر به آن‌ها توجه بیشتری کرد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های اورژانسی به مسافران تابستانی/ این نکات را هنگام سفر مد نظر قرار دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..