تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویدیویی که جهان مخفی پیرامون ما را به تصویر می کشد

کد خبر: ۵۵۳۷۲۹

۱۵۲  بازدید

«دِرِک مولر» یوتوبری است که در کانال خود موسوم به Veritasium از روشی خلاقانه و جالب برای به تصویر کشیدن دما و تغییرات فشار هوا پیرامون انسان ها استفاده کرده است.

وبسایت روزیاتو - فروغ بیداری: «دِرِک مولر» یوتوبری است که در کانال خود موسوم به Veritasium از روشی خلاقانه و جالب برای به تصویر کشیدن دما و تغییرات فشار هوا پیرامون انسان ها استفاده کرده است. روش کاربردی وی، «عکاسی اشلیرن» (Schlieren photography) نامیده می شود و با استفاده از ابزار مناسب و تنظیمات و همترازی دقیق و بی نقص، شما هم می توانید در خانه آن را انجام دهید.

مولر در این رابطه بیان داشته: «نخستین باری که عکس های گرفته شده با تکنیک اشلیرن را دیدم، به ۱۰ سال پیش در شهر ملبورن باز می گردد. از دیدن اینکه می توان حرارتی را که از دست ها بیرون می آید را دید، بسیار هیجان زده شده بودم. از این رو خودم به انجام این کار پرداختم. برای این منظور می توانید از آینه و دوربین عکاسی استفاده کنید. البته باید از ثابت بودن آینه در جای خود مطمئن شوید که لق نباشد تا موجب تیره و روشن شدن ویدئو نگردد.»

مولر روش کار خود را در ویدئوی زیر به طور کامل توضیح داده و از شما دعوت می کنیم آن را تماشا کنید.

در آخر هم شاید بد نباشد توضیح دهیم که اشلیرن، در واقع عکس‌برداری از تغییرات ضریب انکسار محیط های شفاف است که به موجب آن می توان از چگونگی جریان ذرات دما و تغییرات فشار هوا که چشم انسان قادر به مشاهده آن ها نیست، عکس‌‍برداری کرد.

 

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

تبدیل اتومبیل به اسنوموبیل با Track N GO



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویدیویی که جهان مخفی پیرامون ما را به تصویر می کشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..